Lsass.exe: The specified Domain did not exist.

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoudlievense

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Ik heb in VMware 2 servers geinstalleerd.
SV1 is de domain controller maar nu wil ik SV2 additional DC maken.
Dit lukt wel maar wanneer ik dan SV2 herstart na de installatie (dcpromo.exe) en er staat 'windows is starting up' krijg ik de foutmelding: Lsass.exe The specified Domain did not exist.
Wanneer ik dan op OK klik restart de server en krijg ik weer dezelfde melding en herstart de server weer enz.

Mijn oplossing voor dit probleem

Ik kwam deze zeer oude melding tegen omdat ik zelf ook tegen dit probleem aanliep.
In mijn geval heb ik het kunnen oplossen en zal daarom de oplossing hier alsnog posten.

Omschrijving probleem:
In mijn geval betrof het meerdere virtuele servers die via cloning zijn aangemaakt. Het was de bedoeling om deze servers 2e en 3e DC te maken. Eerst heb ik ze aangemeld in het domein, na het aanmelden in het domein werkte het inloggen niet en kreeg ik de melding dat er problemen zijn met de trust van het computer account in het huidige domein. Na een speurtocht op internet bleek dit een known issue te zijn als je computers gaat clonen. Dit heb ik verholpen door de tool newsid.exe te draaien. De computer krijgt dan een nieuwe unieke SID. Na succesvol te hebben ingelogd heb ik dcpromo uitgevoerd, dit verliep zonder problemen totdat ik moest rebooten en dus hetzelfde probleem kreeg als hierboven wordt genoemd.
Nu zou ik verder geen problemen hebben gehad als ik er aan had gedacht de computer opnieuw aan te melden in het domein, het huidige computer account was namelijk gebaseerd op de oude SID.

Oplossing:
De computer opgestart (F8) met de Lastknown good configuration.
Computer start weer op.
Opnieuw aangemeld in het domein en dcpromo weer gedraaid.

Welkom zwierd,

Je reageert op een topic uit 2008. Volgens onze regels dienen deze met rust gelaten te worden. Om die reden gaat er dan ook een slotje op.
Misschien hebben andere mensen nog wat aan je oplossing. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan