LTO-2 Ultrium

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobiastheebe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Ik heb een LTO-2 Ultrium-station (HP StorageWorks Ultrium 448), met een tape van 400 GB, afkomstig uit een oude bedrijfsserver.

Qua hardware heb ik het station volledig werkend: het station is aangesloten op de SCSI-controller in mijn secundaire systeem, draaiend op Windows XP Professional SP3 en wordt herkend door het systeem als tapestation. Ook de tape zelf wordt gedetecteerd.

Nu zoek ik nog naar een manier om de bestanden die op de tape zijn opgeslagen, weer te geven en om er zelf andere gegevens op te schrijven.

Is er manier om het station zichtbaar te maken in Windows Verkenner?

Tsja, met dezelfde software als dat je er backups op gezet hebt moet je de bestanden in de backup er weer afhalen.
Voorbeelden van software waarmee tape-backups gemaakt kunnen worden / de tape-backups gemaakt kunnen zijn:
a. Windows backup: Start -> Uitvoeren -> ntbackup.exe
b. Geïnstalleerde backupsoftware, zoals Symantec Backup Exec

Ik zou in ieder geval (zolang je alleen wilt proberen er data vanaf te lezen, niet naar toe schrijven) de tape eerst schrijfbeveiligen, door het schuifje in de zijkant van de tape zo te zetten dat hij "dicht" is (dus helemaal "rood").

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie, Tijs, ik ga er morgen verder mee experimenteren.

Even alvast: In beide software is het lezen van wat er op een (onbekende) tape staat een proces dat inventariseren/inventory wordt genoemd.
Dus in ntbackup zou je kunnen proberen om een inventaris op te vragen van de tape.

Zie verder google voor het gebruik van Windows backup / ntbackup en ook de andere (externe) backup-software.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan