Luide Fan

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomboeg

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Hallo.

Sinds kort maakt mijn laptop ineens zo luid geluid tijdens het fantileren. (24/7)
De laptop is oorspronkelijk een stille laptop maar nu ineens gaat het van luid naar minder luid.
Dit had ik nooit voorheem, weet iemand hier een oplossing of oorzaak voor?

Ik heb een Acer Aspire 5750

Hoi,

Waarschijnlijk zal je last hebben van stof in het notebook en op de ventilator soms een helpt het met bv lucht uit te blazen kan met een busje lucht of met een luchtcompressor

Wat kan ik het beste gebruiken om mijn laptop schoon te spuiten? Stofzuiger?

Hoi,

Nee je kan bij gamma ,pc winkels een busje lucht kopen dat is even beter

Hallo

Hier demonteerd men dergelijke laptop om deze zuiver/stofvrij te maken.

http://www.youtube.com/watch?v=uHuYVe5JhsI

Op +/- 4min50 zie je dat er zich een stoftapijt tussen c.p.u. en heatpiperadiator bevindt.

Meestal lukt het niet om een zo vervuilde laptop zuiver te maken d.m.v. persluchtflesjes (te weinig debiet alsook druk)

Het beste is een luchtdrukcompressor te gebruiken.

c.p.u. fan mechanisch blokkeren , en voorzichtig blazen doorheen de heatpipe in omgekeerde richting van de normale airflow.

Indien je de laptop op regelmatige basis zuiver maakt , lukt het meestal wel d.m.v. persluchtflesjes.

Let ook op bij het gebruik van persluchtflesjes .... goedkopere exemplaren durven vloeistof spuiten i.p.v. enkel gas ...

Hedendaagse stofzuigers zijn niet geaard (dubbel geisoleerd) , en wekken statische elektriciteit op. (niet echt gezond voor statische gevoelige onderdelen)

Indien je zuigt met een stofzuiger , en er is een stoftapijt aanwezig , comprimeer je dit stof (nog minder airflow) , en heb je de situatie verslechterd.

Lees ook eens :

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ordt-erg-warm?highlight=laptop+stofvrij+maken

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo.

Sinds kort maakt mijn laptop ineens zo luid geluid tijdens het fantileren. (24/7)
De laptop is oorspronkelijk een stille laptop maar nu ineens gaat het van luid naar minder luid.
Dit had ik nooit voorheem, weet iemand hier een oplossing of oorzaak voor?

Ik heb een Acer Aspire 5750

Heb je Windows XP op die laptop. Dan is is dit het einde van Windows XP. Kijk maar eens in in Taakbeheer welk programma of proces je CPU belast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan