Luidspeakers verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

98Robert98

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2012
Hallo,
Ik was van plan om een stereo-installatie te bouwen en die te verbinden aan mijn mobiel. (Met kabel)
Maar ik heb nog een paar vragen.

1) Wat is het meest praktische om de speakers te verbinden?
2) Hoe sluit ik ze aan op mijn mb? (maw. Hoe sluit ik het kabeltje van mijn telefoon aan op de speakers?

Mvg,
Robert
(Ps: Ik weet niet op dit het goede forum is:confused:)

Laatst bewerkt:
Als eerste de vraag: in welke zin wil je een stereo bouwen? Losse componenten (versterker, receiver, boxen) of alles solderen? Vraag 2: wat voor aansluiting heeft je telefoon? 3,5mm of alleen usb?

1) Ik wil losse componenten, kleine boxjes (hoe bedoel je solderen?)
2) Allebei, maar ik neem de 3,5mm-uitgang.

Meest praktische manier om de speakers te verbinden: zorg in ieder geval dat de speakers op de versterker aangesloten kunnen worden. Hetzij met een tulp-kabel, hetzij met losse draadjes.
Aansluiten op telefoon: gewoon met de 3,5mm jack in de aux ingang van de versterker. Desnoods als de versterker geen 3,5mm aux heeft, maar alleen tulp, met een 3,5mm naar tulp adapter.

bedankt voor het snelle reageren, dus het is het slimst om de speakers op de versterker aan te sluiten met tulp-kabel. En de versterker aansluit op mijn mobiel met een 3,5mm jack kabel?
En wat bedoel je met losse draadjes? (Wat voor draadjes?

Nou, meestal zitten er aan een luidspreker kabels met aan het uiteinde of een 2 tulp-stekkers of 2 gestripte draadjes (die je in de versterker moet steken en dan klemmen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan