luidspreker aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaapy00

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een paar vraagjes: - kun je één losse luidspreker aansluiten op een stereo?
- kun je één losse luidspreker aansluiten op een stereo met al 2 andere aangesloten luidsprekers? :confused: alvast bedankt

je kunt net zoveel speakers aansluiten op een stereo-set als het aantal draadjes je die je erachterin kunt proppen.
het werkt gewoon als je 2 rode speakerkabeltjes in + en 2 zwarte speakerkabeltjes in - duw.
het gaat alleen wel meestal een beetje kwaliteit verloren.

Hallo allemaal,

Ik heb een paar vraagjes: - kun je één losse luidspreker aansluiten op een stereo?
- kun je één losse luidspreker aansluiten op een stereo met al 2 andere aangesloten luidsprekers? :confused: alvast bedankt

Het ligt er aan. Ik zou het niet doen.
Stel, de stereoversterker is 8 ohm uit en er zitten 2 speakers van 8 ohm op aangesloten en je zet op 1 uitgang één speaker van 8 ohm parallel erover heen, dan wordt dit 4 ohm.
Het kan geneuren dat de versterker dit niet zo leuk vindt en je na verloop van tijd een eindtrap opblaast. Ook zal er duidelijk verschil te horen zijn tussen de bestaande 2 speakers van links en rechts.
Ik weet natuurlijk niet wat je wilt gaan bereiken met de derde speaker en of de versterker 4 ohm het aan kan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan