Luidspreker blijft geluid maken ook zonder stroom ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb een set van 3 luidsprekers van Trust. 1 subwoofer + 2 gewone luidsprekers.
De subwoofer zit in het stopcontact en langs hier krijgen ook de andere luidsprekers signaal.

Probleem is nu dat ik de luidsprekers alleen kan uitzetten via de aan/uit knop op de subwoofer.Maar die staat ergens onder mijn bureau en nu moet ik telkens op mijn knieen er naartoe zitten kruipen om deze aan te zetten.

Oplossing dacht ik was een stopcontact met afstandsbediening ertussen zetten zodat ik zo de subwoofer kon aan en uitzetten.
Echter wanneer ik de subwoofer op deze manier uitzet hoor ik nog steeds om de +- 10 seconden een geluid op de gewone luidsprekers. Zet ik de subwoofer uit door de aan/uit knop hoor ik dit niet.
Wat wel werkt is de subwoofer uitzetten via dat stopcontact en dan de verbinding uit mijn pc te halen. Maar dan moet ik weer telkens die stekker zitten uittrekken en weer insteken.
Zou het kunnen dat de luidsprekers op één of andere manier een stroompiek krijgen van de pc en zo dit geluid produceren ?

Tussen contactstop met schakelaar gebruiken, je kunt wel bij de wandcontactdoos?
Bij een doe-het-zelf zaak hebben ze die.
Je kunt zelfs die ding op/met een afstandsbediening verkrijgen.

Tussen contactstop met schakelaar gebruiken, je kunt wel bij de wandcontactdoos?
Bij een doe-het-zelf zaak hebben ze die.
Je kunt zelfs die ding op/met een afstandsbediening verkrijgen.
Wat is het verschil met:
Oplossing dacht ik was een stopcontact met afstandsbediening ertussen zetten zodat ik zo de subwoofer kon aan en uitzetten.
Wellicht dat er voor de schakelaar in de sub nog een (opgeladen) condensator zit... ?
Maar steeds om de x sec? komt gaat telkens door? Heel vreemd...

Net even getest met contactstop met schakelaar maar blijft hetzelfde.
Heel vreemd dat die luidspreker signaal blijft krijgen ondanks de stroom uitstaat.

Net even verder gezocht en blijkbaar moet je de subwoofer gewoon altijd laten aanstaan.
Slim energiebeheer: schakelt bij inactiviteit automatisch over op de stand-bystand

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan