Luidspreker heeft heel zacht geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

GamerTom

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Hoi,

Ik heb net een luidspreker uit de garage gehaald.
Ik sloot hem aan aan een USB stick met mp3tjes erop, maar hij geeft bijna geen geluid.
Ik besloot toen om maar eens aan de volumeknop te zitten, maar toen reageerde hij niet.
Kan ik hem maken ofzo? Of moet ik hem helemaal uit elkaar slopen om het te repareren?

Mvg,
Tom

Maaaaar ik heb hem niet aan de pc aangesloten.
De luidspreker zit in het stopcontact en je kunt met een usb stick, sd kaart en gewoon met rood en witte draadjes muziek luisteren.
Ik heb gekozen voor de USB en mn vader zegt dat het iets met een 'condensator' of zoiets is.
Ik weet het niet.

Een gewone luidspreker aan een stopcontact doet meestal "plof" en dat dan één keer. Zit er een versterker in die speaker? Een condensator voorkomt alleen dat er een gelijkspanning op de ingang van de versterker (van de speaker, gesteld dat die erin zit) komt, echt noodzakelijk is dat niet.

Geef eens merk/types op.

Die plof klopt ja.
Maar hoe zie ik of er een versterker in zit.
Het is een MBA speaker en op dat grote plasticen ding waar het geluid uitkomt staat DJ, dus ja...

Ik heb zo'n vermoeden dat MBA meer dan één speaker heeft gemaakt. Je zult dus meer informatie moeten geven, kun je foto's uploaden?

als dr een versterker inzit, moet ie, óf op een accu gaan, óf op 220 Volt (12 volt zou ook nog kunnen) , maar gezien je foto lijkt het er op dat er wel een versterker ingebouwd is..

Het zou kunnen dat je versterker kapot is, je zou het ook kunnen proberen met een MP3 speler, maar dan aangesloten via de 3,5 mm jackplug ..

Er is geen 3.5mm jackplug. Alleen een usb poort, een sd kaartlezer en een rode en een witte plug. En ik kan niet met mijn pc testen want daar zit juist alleen een 3.5mm jack plug op...

Laatst bewerkt:
Welk type heb je exact? 't Word een beetje gissen wat deze speakerbox kan ..

Dat gaat een beetje moeilijk, want ik heb echt geen flauw idee. Ook heb ik geen boekje ofzo, niks. En aLs ik zoek op Mba Speakers krijg ik amerikaanse zakenlui in beeld...

Hij lijkt het meest op een Mba GT-210 maar dan zonder dat skeletten ding en het handvat.
Als je op google afbeeldingen kijkt moet je even doorscrollen totdat je een speaker ziet. Er staan meestal autos ofzo.

Laatst bewerkt:
Dan is het handig om een scherpe/duidelijke foto te plaatsen van het frontpanel (volledige, speaker hoeft er niet bij op) en evt backpanel waar de aansluitingen zich bevinden.
De foto in post#7 is klein, en onscherp

De volumeknop werkt helemaal niet, en de witte plug achterin zit los... Als je de volumeknop op 100% zet en dan een beetje met de luidspreker schud dan opeens schrik je je kapot van het harde geluid en dan opeens gaat ie weer heel zacht.

ah, in dat zou het wel es kunnen zijn dat er een draadje (binnen) los zit .. Je moet zelf even uitvogelen hoe je daar het beste bij kunt komen ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan