Luidspreker kwijt...

Status
Niet open voor verdere reacties.

akkie7

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2001
Na de installatie van WinXP Pro is het luidsprekertje op mijn taakbalk verdwenen. Ik heb een aldi pc met het volgende

MED S/N: 11126040040106

nummer maar kan op de medion site hier niets me. heb het ingevuld maar herkend het niet. Alle drivers op de back-up schijf zijn geïnstalleerd, dus ook de sounddrivers.

Ik heb met AIDA32 naar de juiste fabrikant gezocht van de geluidskaart maar hier krijg ik een leeg scherm.

Het is een onboard geluidskaart, ik heb al opnieuw de moederbord drivers geïnstalleerd maar dat werkt ook niet. Alle updates van internet gehaald, zonder resultaat.

Kan het zijn dat de "geluidschip" kapot is? Zo ja/nee, kun je dit testen/nakijken?

Zou iemand die de zelfde aldicomputer heeft willen kijken wie de fabrikant is dan kan ik misschien de drivers rechtsstreeks downloaden.

Please help....... *sigh*

Al gekeken bij apparaatbeheer in configuratiescherm -> systeem ?
Staat daar je gelkuidskaart bij ? En staat er misschien een ! voor ?

Kijk eens bij eigenschappen voor geluid en audioapparaten.Kijk daar of het luidspreke pictogram is aangevinkt en of daar alle regelingen goed staan.

1. Configuratiescherm>->Systeem:

Geen gele uitroeptekens, alles schijnt goed geinstaleerd te zijn alleen zie ik geen echte geluidskaart erbij staan van zoals bijvoorbeeld in mijn oude vertrouwde PIII:

Creative Sound Blaster PCI128 enz...

Dit staat er allemaal wel in:
(overal staat een luidsprekertje voor)

Audiocodecs
Legacy-audiostuurprogramma's
Legacy-videovastlegapparaten
Mediabeheerapparaten
Medion (7134) WDM video capture
Medion TV-Tuner 7134 MK2/3
Met MPU-401 compatibel MIDI apparaat
Standaardspelpoort
Videocodecs

2. Configuratiescherm>Geluid en Audioapparaten:

Bij het tabblad volume staat bovenin:

Geen audioapparatuur

Dus alles eronder staat in "doorzichtig" grijs en kan niets aan of uitvinken, volgens mij mist er gewoon een geluidskaart.

Tja, de techniek staat voor niets, als ze het tenminste doet hé!

Bij voorbaat dank voor alle hulp!!!

Heb je bij aida32 bij Multimedia->pci/Pnp gekeken? Daar staat bij mij de onboard geluidskaart aangegeven.

Staat in het Bios je onboard geluidskaart op "enabled" ? Meestal wordt dit aangegeven als "AC'97"

Kijk anders eens met aida32 welk type moederboard je PRECIES hebt, dan kunnen we meezoeken naar de juiste drivers.

YES YES YES....

je leest hier een berichtje van één van de gelukkigste mensen op aarde.

Het geluid is terug, de oplossing zat hem in het bios verhaal, daar was het onboard geluid disabled.

Dank voor jullie expertise!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan