Luidsprekers aansluiten op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

susienb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Wie kan mij helpen?
Ik heb een nieuwe LCD tv gekocht en nou wilde ik het geluid via mijn oude maarr goede boxen laten komen. Momenteel heb ik via de hoofdtelefoon uitgang mijn tv met mijn oude radio verbonden (deze staat dan op aux) vervolgens komt het geluid uit mijn boxen. Echter hij geeft een beetje raar geluid als hij wat harder staat (een brom). Ik heb verder een dvd speler, een digitale box en een videorecorder op mijn tv aangesloten. Wat kan ik het beste doen? Een versterker plaatsen (en welke en hoe dan) of kan ik ook surround sound boxen aansluiten op een van de dingen die ik al heb. Ik wil liever geen nieuwe home cinema set aanschaffen omdat ik die nogal prijzig vind en daar vaak al dvdspeler en radio bij zit (beide heb ik al dus niet meer nodig).
Alvast bedankt.
Susanne

Je kunt de TV het beste aansluiten op een scart-naar-tulp verloopblokje, en dan naar de aux ingang op de versterker. De koptelefoon uitgang is er niet voor bedoeld. Je hebt dan stereo geluid. Voor surround heb je een 'AV-versterker' of Homecinemaset met digitale audio-ingang nodig. Je zou dan nog wel 2 luidsprekers kunnen gebruiken, maar daar moeten er nog minimaal 3 bij.

verloopje: http://www.kabelshop-online.de/images/PA-116.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan