Luidsprekers Bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

livestrong

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2006
Ik wil zelf luidsprekers gaan bouwen.
Alleen wil ik dat zo simpel mogenlijk doen, gewoon met 1 speaker per box, en geen Hoog Midden Laag.
Kan dit? Of moet ik persee met Hoog midden laag werken?

Alvast bedankt voor de reactie

Kijk hier een naar al die site's erover.

Overigens zal een box met 1 breedbandluidspreker zal nooit geweldig klinken.

Je kan het zo gek maken als je wilt, een actief of een passief systeem.

Het doel wat je voor ogen moet hebben is waar ga je de speakers voor gebruiken en wat zijn de eisen die je er aan stelt.

Een speaker na je geluidskaart in je PC heeft andere spec's dan wanneer je een luidsprekerkast wil bouwen voor een disco installatie.
Een goede luidsprekerkast bouw je niet zomaar even. Hier komt wel wat rekenwerk voor kijken. En ook de materiaalkeuze en het concept moet je goed over nadenken.

bedankt, ik zal idd even moeten reken, het is niet zo dat ik geweldige eisen er aan stel, wat het is o.a. voor een zelfbouw versterkertje, dus die zal ook niet de aller hoogste kwaliteit hebben.

OK, als het een hobby project is om alleen maar alles zelf een keer in elkaar te freubelen zou ik niet te veel onkosten maken.

Omdat de te bouwen versterker hoogstwaarschijnlijk ook niet de beste prestaties zal verrichten zou ik ook een heel simpel boxje in elkaar timmeren.

Onderdelen haal je op een grofvuil stortplaats waar men meestal de stereo appartuur gescheiden inzamelt van het andere vuil. Dus je kunt gratis aan wat speakers komen.
Met wat geluk vind je een 2 of misschien wel 3-weg box inclusief passief filter.

Bekijk hoe de kast gemaakt is en bouw hem na.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan