Luidsprekers doen het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chalana

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2010
Hallo!

Mijn luidsprekers doen het niet als ik ze aansluit op de pc. Ik heb een soundcard wel.
De luidsprekers zitten in de stopcontact, krijgen stroom. Ik heb het geplugt in elk groen-gaatje.. maar ik krijg er geen geluid uit. Volume staat gewoon aan op de pc verder.

Mijn luidsprekers zelf zijn niet kapot, want als ik hem aansluit op m'n mobiel, dan komt er wel geluid uit als ik muziek afspeel. Maar op pc niet.

Weet iemand hoe je dit kan fixen?

Groetjes,
Chalana

Welke windows versie? Xp, vista, of 7?

Kan je misschien dubbelklikken op het pictogram van de luidspreker en kijken of je daar iets kan? Ik zal ook nog even zoeken want ik gebruik zelf windows 7!

Trouwens de simpele zaken:
Wel alle stekkers ook van de stroom er in zitten en het geluid niet op dempen of 0 staan?:)
En wordt hij wel "herkend" door windows?

Ja de stroomkabel zit in stopcontact. Volume staat allemaal aan, niks op mute. En kabeltje achterin in de pc in de groene gaatje. Ik heb ook geprobeerd voorin in groene gaatje, doet die ook niet. En gewoon koptelefoongaatje doet die ook niet.

Misschien is Dit iets? Dan kan je rechts de bovenste eerst proberen.
Extra info: Instruction to Run...
  • Click the Run button to launch the file
  • Click the Continue and/or Allow button to proceed

Anders de drivers updaten als u weet hoe dat moet. En als je dat niet weet, graag ff informatie over welk setje speakers het gaat;)

Als ik op RUN klik krijg ik:
Onze excuses. De door u gevraagde diagnostische oplossing is momenteel niet beschikbaar.

Ja sorry had ik zelf niet naar gekeken, maar nu zag ik het wel. Excuses! Maar ik zie dat die daar onder ook niet werkt dus dan maar kijken voor driver update!

Ja ik had uurtje geleden geprobeerd via driver update te doen. Maar ik kreeg gewoon zelfde driver, ene Realtek AC97 Audio.

Ik weet niet welk setje luidsprekers het zijn, had het gekregen van iemand.
het zijn van Logitech, zwart met nog een subwoofer en 2 van die boxen.

Whaha oke niet echt duidelijk maar zo heb ik het ook, heb je misschien ook toevallig deze: oh lukt niet, ik krijg de foto ff niet op mijn pc. maar boeit niet.
Uhm dan kan je nog proberen een ander audio apparaat: andere boxjes:)

Ja het stomme is dat ik weet dat je het ergens kan veranderen, maar zo snel niet, je moet het waarschijnlijk ergens bij rechtermuisknop op geluidsicoontje zoeken:(

Worden ze eigenlijk wel gevonden? Zoals in apparaatbeheer onder Besturing voor geluid, spelletjes en nog iets?!

Kunnen de boxen niet gewoon: KAPOT zijn?

Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Een paar vraagjes:

Heb je sound onboard of werkt je met een losse soundkaart.
Heeft het altijd wel gewerkt?
Drivers correct geinstralleerd?
Staat in bios je sound op enable.?
Staat je configuratiescherm goed?en daarmee bedoel ik welke als standaarapparaat staat.En de juiste instelling(2.0/2.1/monitor etc etc)

Mijn geluidskaart: Realtek AC97 Audio, die heb ik gedownload omdat dat mijn driver update dat aangaf.

Luidsprekers heeft altijd gewerkt (heb deze gekregen), maar de mijne (oude, die nu ergens op de zolder liggen) hebben ook altijd gewerkt en deed het ook niet. Ik heb nu Logitech luidsprekers, met zo'n subwoofer.

Ik heb geen idee of de soundcard onboard of los is. Bios ook geen verstand van.

Standaardapparaat? Die staat in de config op die Realtek.

Ohja, headseat doet het wel altijd als ik die inplug. Maar ik wil mijn luidsprekers gebruiken. (niet kapot, want als ik ze aansluit op mn iPhone komt er geluid uit).

Hellep? :P

en @frank, bedankt voor de welkom haha. Als u het niet zo weet, kunt u dan misschien op hulp op afstand doen, via zo'n programmatje? Ben de naam kwijt :P

Hij doet het nu wel.. ik heb een extra geluidskaart erin gedaan, kweet niet eens of geluidkaart is. maar is speciaal voor midi aansluiting, en daar zat ook zon groen inplugdingetje bij. Daar doet ie het nu wel mee.

Maar ik snap alsnog niet waarom die niet de standaard geluidskaart pakt van de moederbord.

Naja. ~slotje maar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan