Luidsprekers maken storend geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vercamer

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2011
Ik heb een 5.1 surround set van logitech maar die centrale kleine box maakt een storend, als er bv geen muziek speelt zit die voortdurend te zoomen waaraan kan dit liggen?
en als ik bv gta 4 speel, dan komt er maar geluid uit 1 of 2 boksen.. van de 6 toch wel

Zoemend geluid kan komen door een magnetische bron in de buurt van je speakers. Of er is iets mis met de aansluitingen op je PC. Dat kan ook. Is je PC goed geaard? Geluid uit 2 speakers kan komen omdat GTA alleen maar voor stereogeluid gemaakt is. Zelfde geldt voor films

Zoemend geluid kan komen door een magnetische bron in de buurt van je speakers. Of er is iets mis met de aansluitingen op je PC. Dat kan ook. Is je PC goed geaard? Geluid uit 2 speakers kan komen omdat GTA alleen maar voor stereogeluid gemaakt is. Zelfde geldt voor films

ja pc is nog maar paar dagen oud dusja:p
Euhm hoe kan ik er voor zorgen dat er uit die andere ook geluid komt als ik gewoon muziek afspeel? Zal eens alle aansluitingen er opnieuw insteken. Zou het beter zijn als ik via hdmi de boksen aansluit?

krijg nog steeds een storend geluid.. hoe kan ik instellen dat er geluid uit alle boksen komt? alle 6 dus? Het is vooral die voorste verticale boks die storend geluid maakt maar zelf geen geluid produceert als ik muziek afspeel.

Zoals ik al aangegeven had: Als geluid niet voor 5.1 gemaakt is (in een film), zul je geen geluid uit al je speakers krijgen. Alleen maar stereo.

Dus ben ik in feite beter af met een 2.1 sound?
Dit staat trouwens wel bij de kenmerken van mijn 5.1

Surround sound met 3D-stereo
U hoort het overal, zelfs van 2-kanaals bronnen. Uw speakers converteren 2-kanaals stereo naar een meeslepende surroundsound-belevenis.

Laatst bewerkt:
Ah zo, dan zou stereo geluid ook over 5.1 moeten gaan, al is het kunstmatig. Geen idee verder hoe dit werkt.

Ok iemand anders misschien?
Die middelste platte luikspreker maakt dat geluid trouwens ook als er geen geluid wordt afgespeeld is toch niet normaal..

Kijk toch nog eens of de speakers wel goed in de pc zitten. Als je stekkertjes er half uithangen, dan maken ze een brommend geluid. Of de speakers moeten kapot zijn of in de buurt van een magntische bron staan. Iets anders kan ik mijn niet voorstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan