Luidsprekers op tv werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

markarntz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2012
Hallo,

Ik heb een luidsprekerprobleempje. Ik heb een radio, welke een ''line in'' ingang heeft. Hierin zit een aux-kabel. op deze aux kabel heb ik een verloopstekkertje geplaatst naar tulp. Deze tulp heb ik vervolgens achter in de tv gestoken, in de tulp INGANGEN (twee stuks, rood en wit). De radio zet ik vervolgens op de ''aux'' stand. De tv gaat aan, maar er komt geen geluid door de boksen...

Dit zelfde probleem heb ik ook bij een andere tv, hier zitten alleen pc-luidsprekers op, de aansluitngs volgorde is precies hetzelfde...

Iemand enig id? ik heb bij beide tv's ook al de instellingen allemaal geprobeerd te veranderen, zonder resultaat ....

Daar zul je idd geen geluid uit krijgen, je hebt em op de tv aangesloten op de INgang, dat betekent dat het signaal naar de TV toegaat, terwijl jij het signaal van de tv naar je stereo wilt hebben ...

Over welke TV (merk/model) hebben we het hier?

welkom op helpmij.nl:thumb:
Ik denk dat je op de tv enkel ingangen hebt voor audio in, dan gaat het niet werken wat jij wilt.

ik weet niet precies wat voor type, heb wel het modelnummer:

Philips, 22pfl3206h/12

Oke dan heb ik het door mbt de grote tv, hier heb ik zojuist per toeval de aux ingang gevonden waarmee het geluid met de boksen even hard en zacht gaat.
Ik kan uiteraard de aux in de luidspreker uitgang steken, maar als ik dan het geluid zachter zet blijft het geluid van de radio evenhard...

als je TV een Hoofdtelefoon uitgang heeft kun je die wel gebruiken

dat klopt, maar zoals ik al zei, het volume van de boksen gaan dan niet samen harder of zachter met dat van de tv ...

Tja, tis het een of het ander. je zult dus een set moeten nemen die op afstand bedienbaar is of gewoon een paar stappen zetten

ja de afstandbediening van de philips radio is weg ...

iemand enig id of dit volume dan niet ergens via de instellingen geregeld kan worden?

Of dat er en universele afstandsbedieing is voor de radio?

Je kunt natuurlijk nooit het volume van TV en radio tegelijk regelen maar ik luister wel eens digitaal radio via de Digitenne decoder van KPN en dan gaat het volume samen met de televisie omhoog en naar beneden. Voor een paar tientjes zijn ze wel eens te koop tweedehands. Succes

voor een universele afstandsbediening zou je es kunnen kijken op afstandsbedieningwinkel.nl, of afstandsbediening.nl

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/...21141519_69.31.38.165#lightbox_setheight;6159

Via de hoofdtelefoon aangesloten kun je het geluid met de nog aan te schaffen afstandbediening regelen of via de receiver met een scart naar audioverloop en een stereo tulp snoerke.

SCART_56.JPG

Bijlagen

• SCART_56.JPG
    SCART_56.JPG
    8,3 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan