lukt crosskabel wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kendoss

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2005
dag mensen ik heb hier een probleem ik wil graag crosskabel gebruiken maar ik weet niet of het kan.Ik heb chello classic als provider .. En hier beschrijf ik ff me probleem ik gebruik al een tijdje draadloos internet. Maar je weet dat draadloos internet altijd goed is dus ik wil dat gaan veranderen.. ik wil graag met de hoofd pc naar me computer die op zolder is.. met een crosskabel verbinden is dat mogelijk?ik heb bij die hoofdpc ook nog router ertussen kan iemand mij zeggen hoe ik dat moet doen om te verbinden en welke instellingen moet aanpassen? alvast bedankt

Buh ..... crosskabel?
Als het goed is zitten en op je router ook een aantal wired-ingangen.
Je kunt je pc gewoon hiermee verbinden met een UTP-kabel (een gewone netwerkkabel dus.
Verwijder wel eerst je draadloze netwerkkaart uit de pc, om conflicten te voorkomen.
Mocht het niet direct werken, dan kun je via Start > Instellingen > Netwerkverbinding, de LAN-verbinding (weer) inschakelen door hierop te rechtsklikken en 'inschakelen' te kiezen.

Valijn zei:
Buh ..... crosskabel?
Als het goed is zitten en op je router ook een aantal wired-ingangen.
Je kunt je pc gewoon hiermee verbinden met een UTP-kabel (een gewone netwerkkabel dus.
Verwijder wel eerst je draadloze netwerkkaart uit de pc, om conflicten te voorkomen.
Mocht het niet direct werken, dan kun je via Start > Instellingen > Netwerkverbinding, de LAN-verbinding (weer) inschakelen door hierop te rechtsklikken en 'inschakelen' te kiezen.

UTP-kabel is een type kabel dat weer onderverdeeld kan worden in Crosscables en Straight cables, dus als je het over een UTP-kabel hebt, dan kan je het over beide hebben.
Wat jij waarschijnlijk dus bedoeld is een straight kabel.

Het verwijderen van de draadloze netwerkkaart/verbinding hoeft niet.
Het is voldoende als deze uitgeschakeld wordt.

Hallo

Een "crossed" u.t.p. wordt enkel gebruikt indien je direkt p.c.1 met p.c. 2 verbind.

Indien er een router tussenzit , dien je een "straight te gebruiken.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan