Lukt niet meer internetverbinding te krijgen met laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Simontheys

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2009
Mijn laptop, een medion van de aldi, deed een hele tijd raar, ik had zo wat tips gekregen, en heb dan vista opnieuw geïnstalleerd, en toen was alles opgelost, dacht ik, want toen wou ik op internet te gaan, vroeger kon ik gewoon internet verbinding maken, aangezien onze modem niet beveiligd is, nu lukt dit niet meer, volgens de instellingen is alles in orde, en toch vind mijn laptop de modem niet. Ligt dit misschien aan de nieuwe versie van vista die ik geïnstalleerd heb via de bijgeleverde cdrom of iets anders, ik weet het niet meer, was zo blij dat mijn laptop gemaakt is, maar nu geraak ik het net niet meer op.

wat bedoel je juist?

Ik heb gewoon de cdrom van vista geïnstalleerd die bij mijn laptop zat, welke drivers moeten het dan zijn, of waar vind ik de juiste drivers als ze niet juist moesten zijn?

Wat voor een modem en type heb je ( en welke provider)

Ga je met een UTP kabel of is het wireless.

Als het een Medion is dan staat er ook een recovery op de hdd, heb je die gebruikt om alles terug te zetten.

Kijk eens bij "apparaatbeheer" of alles juist geïnstalleerd is en of er geen gele vraagtekens staan.
Start>uitvoeren
typ
compmgmt.msc
enter
Klik daarna apparaatbeheer aan.

aan Mik Zjegger

Alles is normaal juist geïnstalleerd, er staan nergens gele vraagtekens

Het is een B-box

aan sdr: Het is een B-box van Belgacom, het is de bedoeling van wireless te gaan, die recovery waar je het over hebt heb ik niet gebruikt, maar waar staat die dan juist?

De recovery staat of op de hardeschijf ( meestal op de D: partitie ) in het boekje staat dan welke toets combinatie gebruikt moet worden om dit te activeren ( b.v. F10 ).
Je kunt het ook gewoon uitproberen .

Of je hebt er cd's bij gehad.
Welke je dan moet gebruiken om mee op te starten en dan krijg je een aantal keuzes te zien .

Verder hoort dit allemaal in een boekje te staan die je erbij hebt gekregen.

Dat is hoe medion werkt.

Welk model heb je, hoe oud is het systeem, dit staat ook allemaal op een sticker al het goed is.
Medion werkt met MD- nummers.

Ik vind geen combinatie in een boekje, ik heb vista gewoon opnieuw geïnstalleerd met een recovery cd die bij mijn laptop zat, heb een medion akoya p7612

Ja het was een recovery cd, en heb die gewoon geïnstalleerd, maar toch vind hij geen modem

Op de laptop zit vaak ergens boven bij het toetsenbord of naast je touchpad een bijna onzichtbare knop ofzo om je wireless te activeren.

Volgens mij staat op je deksel aan de linkerkant een 6 tal tekens, de vijfde van links of 2de van rechts is je Wireless knop, hier zet je hem mee aan en uit denk ik.
http://www.computerbild.de/fotos/Notebook-Medion-Akoya-P7612-MD97860-4647332.html

Bij deze link staan een aantal afbeeldingen waar ik dat op kan zien.

Ok, je wireless staat aan, daar is niets mis mee dus.

Heb je al geprobeerd om op internet te komen via de bijgeleverde UTP kabel.Werkt dat wel dan.

Probeer dat eerst eens.

dat lukt niet

als ik het zo wil installeren met de cdrom van de b box en ik kies dan voor verbinding met ethernet kabel, dan zegt het dat er geen geheugenkaart is, ofzoiets, het moet aan mijn pc liggen, want heb de laptop van mijn nonkel bij, en met deze kan ik wel meteen op het net,

Is dit modem alleen voor gebruik in België ??

Wellicht staat er toch iets fout ingesteld dan.

Elke modem die je aansluit heeft geen software nodig om op internet te geraken, alleen om b.v. het wireless gedeelte juist in te stellen.

Als je een juiste bijgeleverde UPT kabel aansluit op de DSL poort (blauw) kun je dan via 192.168.1.1 inloggen op de modem.

wel gele uitroeptekens

Nu keek ik net nog eens bij apparaatbeheer, en nu staan er wel gele uitroeptekens, zoals eerder boven iemand zei, dat ik daar voor moest kijken.

Wat zijn de benamingen ervan.

evt. plaatje als dat kan.

heb nog iets ontdekt

Heb ontdekt dat mijn netwerkdetectie uitgeschakeld is, k probeer hem in te schakelen, maar dit lukt niet,

de benamingen zijn, beeldschermadapters, dan daar een onderdeel van standaard vga grafische adapter

overige apparaten, base system-apparaat, base system-apparaat, ethernet-controller, netwerkcontroller, sm-buscontroller

De drivers zijn dus niet geinstalleerd op je laptop.

Als je de recovery cd gebruikt hebt dan zou alles moeten werken, ik vraag me af of je die wel hebt en niet een andere versie geinstalleerd hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan