lukt niet om icuin36.dll te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yvleda

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Berichten
96
Ik had dingen verwijderd en daardoor kwam bij het opstarten de melding dat courefoundation ontbrak, nadat ik dit gedownload had kreeg ik weer de melding dat icuin36.dll ontbreekt:confused:
Ik gedownload maar op de een of andere manier lukt het me niet, vandaag weer ergens wat gedownload als zip bestand en uitgepakt maar als ik controleer via start, uitvoeren en de code opgeef zegt hij dat hij icuin36 niet in het geheugen van de bibliotheek kan vinden of zoiets.
Ik snap er niks van want hij staat bij C / system 32 voor zover ik weet en nu volgens mij al 3x al staat hij van de laatste download als icuuc vermeld ik snap er niks meer van.
Heeft iemand een goede simpele uitleg hoe ik dit bestand ergens plaats met goed resultaat?

Want de laptop is zeer traag heeft hier w.s. ook mee te maken.
Na uitgebreide scan zowel nod32 die ik heb als hitman pro heb ik geen virussen of zo.

Gr. Yvonne
 
Het schijnt gerelateerd te zijn aan applesyncnotifier.exe, oftewel iTunes.

Lijkt mij dat je het probleem kwijt moet zijn als je iTunes deïnstalleert en dan opnieuw installeert.

Verder heb ik o.b.v. het versienummer het idee dat je m.b.t. iTunes een knap oude versie hebt: Ik heb hier het bestand icuin40.dll staan in de map C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support

En nee, die icuin40.dll kan ik ook niet registreren (iTunes werkt gewoon prima), dus ik denk dat 'Google' hier een denkfout maakt en het dus niet de bedoeling is icuin40.dll danwel icuin36.dll via regsvr32.exe wordt geregistreerd.

Tijs.
 
icuin36.dll werkt niet

Bedankt voor je reactie maar helaas ik bleek Itunes er inderdaad afgehaald te hebben omdat ik die toch niet gebruikte.
Nu dan weer geinstalleerd laptop weer opnieuw opgestart maar probleem blijft:eek:
Moet ik misschien icuin40.dll erbij installeren ofzo, want begreep dat laatste stuk niet zo, sorry.
Of juist alle icuin36.dll die ergens staan verwijderen?

Het rare is nu ik Itune geinstalleerd heb ik ineens online geen radio kan luisteren?

Gr. Yvonne
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed trouwens dat je niet dezelfde versie iTunes opnieuw hebt geïnstalleerd als die op je pc stonden toen je "dingen had verwijderd". In dat geval krijg je natuurlijk de juiste installatie van icuin36.dll er niet mee terug, want de nieuwere versie gebruiken een andere dll, bijv. dat icuin40.dll.

De kans dat je icuin36.dll danwel icuin40.dll nodig hebt voor een goede werking van Windows is niet groot.
Wat mij betreft deïnstalleer je nu iTunes weer gewoon, zéker als je problemen krijgt met dat radio verhaal en het geen oplossing bood voor het icuin36.dll verhaal.

Nu schreef je (helaas onduidelijk) dat "Ik had dingen verwijderd".
Wat bedoelde je daar concreet mee? Deïnstalleren van software, zoals iTunes? Of handmatig via Verkenner 'hakken en zagen' op bestanden en mappen op je harde schijf?

En verder is niet duidelijk waar je die Corefoundation vandaan hebt gehaald. Zonder die informatie wordt hulp bieden ook zo goed als onmogelijk, dus geef ons de link. Even voor je beeldvorming: Je oplossingsmethode was initiëel al fout, denk ik, want zie de oplossing die Apple aangeeft hier.

En nog iets (dit ergerde me enorm): Je hebt eerder dit jaar al een andere vraag gesteld over Corefoundation, namelijk hier. Oftewel: Je vraag lijkt een nieuwe posting te zijn over een oud probleem, dus dat je niet recent bent gaan opschonen maar dat je nu gewoon je probleem nog een keer in de groep gooit ipv. verder te gaan in je oude vraag!
Ik wil nog nét geloven dat die melding over icuin36.dll van de 'herinstallatie' van Corefoundation vandaan komt, maar daar houd ook alles mee op.
Wat denk je wel niet dat we hier op het forum aan het doen zijn?
Ik heb sterk de neiging om mijn handen van je huidige vraag af te trekken en de moderatoren te waarschuwen dat je een dubbelposting aan het doen bent. Je huidige vraag wordt dan gesloten en je wordt terugverwezen naar je oude vraag.
Ik laat het van je antwoorden op deze posting afhangen of ik inderdaad die weg ga volgen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Ik schrik als ik je reactie lees.
Mijn goedheid ik sta versteld wat een felheid op een vraag zeg.
Het is of ik het verschrikkelijkste uitgevreten heb, ik weet echt niet wat me nu overkomt:confused:
Ik zit hier zo weinig dat ik blijkbaar de regels niet goed snap maar om daar nu zo op te reageren????????????
Dat opschonen ben ik puur begonnen omdat zoals ik al eerder vermelde de traagheid enrom was.
Ik dacht laat ik eens opruimen wat ik niet gebruik dus ben gaan kijken bij programma's installeren en verwijderen en kan me vaag herinneren dat ik inderdaad itunes enzo weg gehaald heb.
Maar durf nog maar weinig met zekerheid te zeggen aangezien je reactie.
Weet je wat laat maar want deze reactie maakt echt dat ik het gevoel krijg dat je hier iemand moet zijn met verstand van alle regels en je het aan de stok krijgt met jullie als je daar de mist mee ingaat.

Neem me vooral niet kwalijk:shocked:

Bedankt voor de moeite!

Yvonne
 
Je hebt je vorige vraag niet afgesloten, en dan vind ik via Google jouw vraag...
Wat je in dergelijke gevallen moet doen is zelf weer even een nieuwe reactie plaatsen in je oude discussiedraad om die weer 'bovenaan de lijst' te krijgen. Natuurlijk moet er dan wel (minstens) een week geen reactie meer zijn geweest van helpers.

Enige vraag die je nog niet beantwoord hebt is de volgende: Waar had je die Corefoundation vandaan die je nu 'geïnstalleerd' hebt staan?

Verder zou je een AutoRuns kunnen draaien en kijken of je daar een verwijzing naar die Corefoundation tegenkomt en/of dat icuin36.dll
Je kunt de aanroep (bij de start van Windows) dan uitschakelen door het vinkje erbij weg te halen.
Beperk je tot die Corefoundation/icuin36.dll binnen AutoRuns, want je kunt er ook zaken mee uitschakelen die succesvol starten van Windows verhinderen...

Succes,

Tijs.
 
Je hebt je vorige vraag niet afgesloten, en dan vind ik via Google jouw vraag...
Dan nog vind ik dat je anders kan reageren, ik kreeg toen na die oproep van een tijd geleden waar jij het over hebt trouwens later mail binnen met de vraag of het opgelost was en zo ja dat ik dan een link moest aanklikken en ik heb niet meer gekeken of dit goed gegaan was, vandaar....maar goed terug naar waarvoor we hier zitten.....

Ik heb corefoundation gedownload met de link die ik toen via jullie helpforum gekregen had.
Op zich gaat dat goed maar als dat opgelost is krijg ik nu deze melding.

Met die auto run kom ik veel dingen tegen met de melding niet geinstalleerd of andere uitspraken in iedergeval niet veel goeds wat ik begrijp op sommige plekkem.
Ik kom zo gauw niks tegen wat betreft icuin36 of zo?

Yvonne
 
Ik heb zojuist dat CoreFoundation.dll uit je vorige vraag gedownload, maar die hoort niet in de System map of de System32 map maar in de Apple map waar we het eerder over hebben gehad (C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support). Wat mij betreft verplaats je (als test) eens dat CoreFoundation.dll uit die System of System32 map naar je bureaublad, herstart je pc en kijk welke melding je dán krijgt.
Geef ons die volledige (fout-)melding.

Doe daarna het volgende:
1. Open Autoruns. Ga naar Options, en vink alles uit, maar vink aan: Verify Code Signatures
2. File -> Refresh . Wacht totdat de rescan klaar is.
3. File -> Save . Kies een geschikte naam en opslaglocatie.
4. Sluit AutoRuns. Start WinRar en pak het zojuist opgeslagen .ARN bestand in in .RAR bestanden, met een maximum grootte van 100000 bytes (zie bijlage). Upload alle .RAR bestanden die samen je Autoruns.ARN bestand vormen bij je volgende posting waar je de dan optredende foutmelding vermeldt.


Tijs.
 

Bijlagen

  • winrar_100kb_grens.JPG
    winrar_100kb_grens.JPG
    65 KB · Weergaven: 82
Laatst bewerkt:
Nou ik hoop dat ik het allemaal goed gedaan heb hier komt het dan dit is de foutmelding
AppleSyncNoifier.exe- Kan onderdeel niet vinden
Deze toepassing kan niet worden gestart omdat icudt36.dll niet kan worden gevonden.
Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen

Nu staat er dan ineens icudt36 i.p.v. icuun36?
Ik hoop dat het me lukt om zoals gevraagd de RAR bestanden te uploaden

Mag ik trouwens bij autorun dingen die ik absoluut niet gebruik zoals Pinnaecle en moviemaker verwijderen
Dit lijkt me schelen in snelheid?
 

Bijlagen

  • Driver Whiz.part01.rar
    97,7 KB · Weergaven: 30
Je hebt nu alleen het eerste deel van het multi-volume archief gepost. Ik mis nog deel 2 (en evt. deel 3 etc.) van het archief: Met alleen deel 1 kom ik er niet mee.

Enige plek waar je met je aan mag zitten in AutoRuns wat mij betreft is in het tabblad Logon, en daar dan alleen in de secties:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's\Opstarten
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Vink daar uit wat je uit wilt vinken.

Hopelijk kun je de ontbrekende delen van het archief in je volgende posting erbij doen.

Tijs.
 
Ik vind het al knap dat me dit gelukt is:)super.
Zal kijken of deel 2 lukt heb geloof ik niet meer.

Yvonne
Ps. bedankt voor de andere toelichting!
 

Bijlagen

  • Driver Whiz.part01.rar
    97,7 KB · Weergaven: 25
  • Driver Whiz.part02.rar
    13,7 KB · Weergaven: 26
Als ik je goed begrepen heb is iTunes inmiddels weer verwijderd. Heb je nu nog iets op je pc nodig dat met Apple te maken heeft? (Oftewel: Heb je een ipod, iphone o.i.d. of niet)?

Haal de volgende vinkjes weg in AutoRuns:
Verwijder in het tabblad Logon het vinkje bij AppleSyncNotifier in de HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run sectie.
Doe hetzelfde in het tabblad Scheduled Tasks met AppleSoftwareUpdate.job
Doe hetzelfde in het tabblad Services met Apple Mobile Device

Succes,

Tijs.
 
Geweldig, de melding komt niet meer super:D
Echt reuze bedankt!

Ik heb trouwens geen Ipod of zo hoor.

Uiteraard ben je niet zomaar van me af:ddus nog ff een paar vraagjes
Moet ik die CoreFoundation.dll nu verwijderen?

Hoe sluit ik deze vraag af, gewoon in de reactie zetten of ?

Ik ga kijken wat ik bij auto run kan weghalen zodat ik afben van die verschrikkelijke traagheid.

Nogmaals hartelijk dank:thumb:

Waar ik wat wil verwijderen zie ik net bij Autorun is in HKLM\Software\Classes\Clsid\{0838 enz\
Daar mag het dus niet????

Yvonne
 
Laatst bewerkt:
Sorry, maar ik kan niet met goed fatsoen toestaan dat je gaat lopen hakken en zagen búiten de grenzen die ik je heb aangegeven. Ik ga niet in op de technische details, maar stel dat je dat wél zou doen dan kun je grote problemen in Windows en/of je geïnstalleerde programmatuur veroorzaken die bijna altijd moeten eindigen in volledige herinstallatie...

Ok, nu het betere nieuws:
1. Dat bestand CoreFoundation.dll mag je definitief verwijderen (zou nu op je Bureaublad moeten staan, als je mijn instructies naar de letter gevolgd hebt).
2. Bovendien mag je (wat mij betreft) het volgende doen m.b.t. Apple software:
a. Kijk eerst in Configuratiescherm -> Software of je daar nog wat tegenkomt waar het woord Apple bij voorkomt. Alle programma's van Apple mogen gedeïnstalleerd worden, behalve waar je evt. Quicktime bij genoemd ziet want die moet blijven staan.
b. Zodra je die schoonmaakactie hebt afgerond mag je weer AutoRuns opstarten, en ipv. vinkje aan of uit mag je op de drie eerder aangegeven zaken indivueel rechtsklikken en kiezen voor Delete. [Natuurlijk kan het zijn dat, als je bij a. nog Apple software deïnstalleerde ze er niet meer alle 3 staan.]
De bestandsmap C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support moet je laten staan, vanwege Quicktime.

Is dat allemaal gedaan, dan kun je nog een terugmelding doen en daarna je vraag op opgelost zetten. Dat laatste doe je d.m.v. klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Mooi dat je ermee geholpen bent. Misschien kun je dan ook je oude vraag op opgelost zetten. :)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, maar ik kan niet met goed fatsoen toestaan dat je gaat lopen hakken en zagen búiten de grenzen die ik je heb aangegeven. Ik ga niet in op de technische details, maar stel dat je dat wél zou doen dan kun je grote problemen in Windows en/of je geïnstalleerde programmatuur veroorzaken die bijna altijd moeten eindigen in volledige herinstallatie...
UIteraard ga ik dit dan niet doen, ben blij dat dit nu opgelost is!

Ok, nu het betere nieuws:
1. Dat bestand CoreFoundation.dll mag je definitief verwijderen (zou nu op je Bureaublad moeten staan, als je mijn instructies naar de letter gevolgd hebt).Dat klopt daar stond hij nu heb hem inmiddels daar dan ook weggehaald.2. Bovendien mag je (wat mij betreft) het volgende doen m.b.t. Apple software:
a. Kijk eerst in Configuratiescherm -> Software of je daar nog wat tegenkomt waar het woord Apple bij voorkomt. Alle programma's van Apple mogen gedeïnstalleerd worden, behalve waar je evt. Quicktime bij genoemd ziet want die moet blijven staan.Ik kom dus helemaal geen Quicktime tegen als dit belangrijk is zal ik het als nog moeten installeren, dit zal vast wel te vinden zijn met googlen.b. Zodra je die schoonmaakactie hebt afgerond mag je weer AutoRuns opstarten, en ipv. vinkje aan of uit mag je op de drie eerder aangegeven zaken indivueel rechtsklikken en kiezen voor Delete. [Natuurlijk kan het zijn dat, als je bij a. nog Apple software deïnstalleerde ze er niet meer alle 3 staan.]
De bestandsmap C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support moet je laten staan, vanwege Quicktime.

Is dat allemaal gedaan, dan kun je nog een terugmelding doen en daarna je vraag op opgelost zetten. Dat laatste doe je d.m.v. klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Mooi dat je ermee geholpen bent. Misschien kun je dan ook je oude vraag op opgelost zetten. :)Dat had ik gister al gedaan als nog een aanvulling daar neer gezet en inmiddels na jouw advies staat hij als het nu goed is op opgelost.
Inmiddels heb ik de schoonmaakactie afgerond maar hij is nog niet vlotter hoor.
Misschien komt dit door het ontbreken van Quicktime?
Uiteindelijk ben ik heel benieuwd wat nu het probleem was van die icuin36.dll melding?

Wanneer ik jou bericht gelezen heb zal ik ook deze vraag op opgelost zetten, bedankt weer zover.


Tijs.
 
Nu je gemeld hebt dat je ook Quicktime niet (meer) hebt mag je wat mij betreft de hele map Apple Application Support (incl. submappen) verwijderen onder de map C:\Program Files\Common Files\Apple
Doe dit vóórdat je Quicktime herinstalleert (Quicktime komt namelijk ook automatisch mee met iTunes, maar die ga je nu niet herinstalleren).

Quicktime heb je alleen nodig als je Quicktime filmpjes op Internet aantreft. Zo vaak komt dat trouwens niet voor.
Je kunt het 'los' erbij installeren via deze link

Dat je pc traag is kan ik van hieruit niets aan veranderen.

De reden van de icuin30.dll/icuin36.dll/etc. melding ligt aan de 'half geïnstalleerde' AppleSyncNotifier die bij opstarten van de pc werd aangeroepen. Dat programma vereist zijn een goede bijbehorende versie van icuinXX.dll, die je niet (meer) hebt op je computer, vandaar de melding.

Tijs.
 
Hallo Tijs,

Bedankt voor de uitleg.
Inmiddels Apple verwijdert en gebruik gemaakt van je link.

Ik denk zelf dat de traagheid van de laptop komt doordat hij lang bezig is met scannen en bijwerken van Nod32.
Dit duurt zo'n 10 minuten en als ik dan al iets anders wil doen ondertussen dan kan hij dat allemaal niet tegelijk.
Het is ook inmiddels een oude laptop.
Zal gewoon geduld moeten hebben:)

Ik ga het afsluiten.
Nogmaals hartelijk dank en ik ben blij dat we het uiteindelijk toch nog op een positieve manier hebben kunnen afsluiten:thumb:

M.v.g. Yvonne
 
Er zijn natuurlijk wel enkele 'algemene' versnellertips die je kunt gebruiken, zoals het defragmenteren van de harddisk. Hopelijk heb je (minstens) 15% opslagruimte vrij op de C: schijf, dan is dat geen superlangdurig proces.
Start -> Uitvoeren -> defrag.exe C: -f -v

Daarna kun je (als je XP gebruikt) de tip gebruiken in deze discussiedraad in posting #9 (TuneXP 1.5). Daar wordt ook (gedeeltelijk) bij gedefragmenteerd, maar doe eerst zélf die defragmentatie in de eerste paragraaf hierboven. Eerst de instellingen doen en dan de optie Superfast booting gebruiken.

Hopelijk begrijp je dat we hier op het forum geen probleem hebben met het helpen van iedereen, maar dat het 'weggooien' van onze tijd en moeite (aan dubbelpostingen etc.) niet de bedoeling is. Vandaar mijn eerdere (ietwat gepikeerde) reactie jouw kant op maar ik je ook verder geholpen heb.

Succes,

Tijs.
 
Bedankt Tijs.

Ik had al gedefragmanteerd scheelt wel iets maar goed zal ook het laatste nog eens doen.
Bedankt en sluit hierbij dan af.

M.v.g. Yvonne
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan