lynksys 54 g

Status
Niet open voor verdere reacties.

joan1957

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2005
ik heb al enige tijd een router van lynksys werkt prima maar enige is dat ik gewoon kan msn en en icq maar na verloop van tijd geen site meer kan openen en eeen nieuwe verbinding moet maken

Alleen bij deze twee programma's of valt hij ook uit tijdens een "normale" internetverbinding.

Ik begrijp wat je bedoeld, ik denk dat je in je router de instellingen moet veranderen, bijvoorbeeld van je idle time etc.

ben blond t dus hoe doe ik dat in de router zelf offff in me laptoppie

Heb zelf ook deze router en bij mij viel die verbindingen er ook steeds uit.

Heb ik opgelost door dde DHCP uit te schakelen en de computers een vast ip/adres te geven.

start --> configuratiescherm --> netwerk en internet verbindingen --> netwerkverbindingen --> op je netwerkverbinding gaan staan en dan rechtermuisknop kiezen voor eigenschappen --> dan internet protocol TCP/IP aan klikken --> eigenschappen --> het volgende IP adres gebruiken .... en daar vul je dan in:

IP 192.168.1.101 ( 192.168.1.102 voor de volgende pc enz)
Subnetmask 255.255.255.0
standaard gateway 191.168.1.1
DSN servers invullen de adressen die je van je provider hebt gekregen (staan op je papiertje )

Op OK drukken en nog een keer op OK

klaar

Dan valt hij bij mij er nooit meer uit.

Ter verduidelijking........

Dat doe je op alle computers die je op de router hebt aangesloten.

Dan krijgen ze alemaal een eigen vast IP adres nl.
192.168.1.101 en 192.168.1.102 enz.

Het is die DHCP server ( automatisch een ipadres toewijzen) die ligt te KL**n en na verloop van tijd je internet verbinding eruit gooit. Alleen MSN en P2P o.a. doen het dan nog wel.

Overigens.... Welkom bij helpmij :)

@ home geeft dus geen dus geen dhc uit en nu

De IP-adressen voor de @Home Service worden toegewezen door @Home. @Home gebruikt dynamische adressen (DHCP). Wij gebruiken DHCP om IP-adressen, indien nodig, te kunnen wijzigen. In de praktijk kan het lange tijd duren voordat een IP-adres wordt gewijzigd. Het is niet mogelijk een statisch IP-adres te krijgen.

Nee ik bedoel ook niet het ip van je modem van @home, daar moet je afblijven

Ik bedoel het ip van de pc die aan je router is gekoppeld.

Ik neem aan dat je internet binnen komt via het modem van @home, vandaar naar de router gaat en dan verdeeld wodt over de diverse pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan