M.B.T. Dubbele Ringnummers Registreren!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piekie

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Excuses voor het plaatsen van mijn vraag in iemand anders zijn onderwerp.
hierbij nog een keer mijn vraag:

Beste Bartuls,

Ik ben een postduiven registratie systeem aan het maken.
Het probleem is nog echter dat ik dubbele ringnummers aan verenigingen kan uitgeven.
Dit probleem moet eigenlijk heel snel opgelost worden.
Ik zie dat jij in maarssen woont, ik woon zelf ook in maarssen.
Kunnen we misschien iets afspreken hierover?
Als het niet dringend zou zijn zou ik het echt niet vragen en je hoeft het niet voor niks te doen natuurlijk. Ik hoop dat je mij hiermee zou kunnen helpen.

Bij het opslaan van je record (BeforeUpdate event) controleren of er al een record bestaat.

Hiervoor kun je bijvoorbeeld de dCount() functie gebruiken.
Post je database even en geef aan waar je probleem precies zit, dan kan er een kant en klare oplossing gegeven worden.
Zoals jij het beschrijft is het heel simpel op te lossen.

Beste Bartuls,

In het .rar bestandje zit een word document met een beschrijving van de functies die ik nodig heb. Hopelijk is het duidelijk genoeg. Dit is de link naar mij DB, Ik kon hem niet hier posten want hij is iets te groot. http://www.megaupload.com/?d=KR2ZQV6R

Alvast heel erg bedankt

Als je nou effe niet zoveels post Hamid dan staat mijn post niet steeds op de volgende pagina!

- Er moeten geen dubbele ringnummers geregistreerd kunnen worden.
Nu kan dat nog wel. De Ringreeksen van en tot zijn uniek, maar de nummers ertussen niet. Dus ik kan een vereniging nu bv. Ringreeks 100 t/m 300 geven en een andere kan ik 150 t/m 350 geven. Dit mag niet, dus ik mag nadat ik een vereniging 100 t/m 300 heb gegeven, niet meer de ringnummers tussen de 100 en 300 geven aan een andere vereniging. (DIT IS DE BELANGRIJKSTE FUNCTIE)

- Nadat er een ringnummers zijn geregistreerd, moet er automatisch een tekstbestandje worden gemaakt met de geregistreerde ringreeksen en de informatie van de vereniging.

Dit is een link naar mij DB: http://www.megaupload.com/?d=KR2ZQV6R

Ik hoop dat iemand me hier zo snel mogelijk mee kan helpen, het is echt super belangrijk dat ik het voor morgen heb of anders uiterlijk morgen. Ik weet dat ik veel vraag maar als het geen noodgeval was zou ik het niet vragen.

Alvast heel erg bedankt

Voor het toekennen van een reeks een query laten controleren of hij hij met het begin en het einde van de reeks als filter waarde 1 of meer records terug krijgt zo ja mag het niet door gaan anders wel :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan