M$ Foutje Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
vooral deze reactie vind ik weet typisch M$:

When I've spoken with Microsoft security pros about similar problems in the past, they've referred me to a company policy that says, "If a bad guy has unrestricted physical access to your computer, it's not your computer anymore."

je zou er een quote van moeten maken :)

groeten Oossie
 
Op zich heeft hij daar natuurlijk gelijk in. Je kon hetzelfde al doen met een Linux floppy (of bootable CD).
Maar dat ze dit "over het hoofd" gezien hebben is natuurlijk wel schandalig.

Groetjes,

Pieter
 
snap nog niet helemaal waarom als je dit truukje uithaalt wel bestanden kan kopieeren vanuit recovery console, twerwijl dat normaal in xp en windows 2000 niet kan als je normaal inlogt met wachtwoord.

Unbelievably, the visitor can copy files from the hard disk to a floppy disk or other removable media - something even an Administrator is normally prevented from doing when using the Recovery Console.
 
Geplaatst door caveman
Bedankt voor de tip! :D

Als je maar niet bij mij langskomt met je Win2k CD.

BIOS wachtwoord en ingesteld dat je niet van floppy of CD kunt starten.
+ drie hongerige honden voor de computer :evil:

Groetjes,

Pieter
 
Geplaatst door Pieter Arntz


Als je maar niet bij mij langskomt met je Win2k CD.

BIOS wachtwoord en ingesteld dat je niet van floppy of CD kunt starten.
+ drie hongerige honden voor de computer :evil:

Groetjes,

Pieter

zou opsporingsbevel uitvaardigen voor iedereen met een breekijzer in zijn linkerhand en een win2k cd in zijn rechter.
 
Het zal mij benieuwen hoeveel mensen een bootable cd meenemen naar hun werk, bij Pieter heeft het geen zin om langs te gaan, geen zin om te eindigen als hondevoer, maar menig kantoor zal er wel weer last van hebben. aangezien het nu bekend word bij het grote publiek

groeten

Oossie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan