Pino1990
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 aug 2006
Ik heb nu al een tijdje een nieuwe computer gebouwd, met onder andere een Asus M2N32-SLI Deluxe (moederbord). Dit bord heeft een coaxiale en een optische s/pdif-aansluiting en ondersteunt dus DTS geluid... Wanneer ik de op de cd meegeleverde en op de website (nieuwere) drivers met SoundMAX audioprogramma installeer, krijg ik helemaal geen geluid. Wanneer ik, met veel moeite, SoundMAX "buiten gebruik stel" hoor ik alleen geluid uit de analoge uitgangen.
In Windows Vista kun je met de volumemixer het apperaat: "SPDIF-interface" kiezen, nu wordt het geluid van de programma's die worden geopend via de digitale uitgangen geleid. In de volumemixer zie je ook dat er geluid te horen moet zijn (aangezien de metertjes opspringen), alleen dat is er echt niet.
Op de cd staat ook:
"Note1.Before install de HD audio driver, you need to install Microsoft HD Audio Hotfix." Ik weet dat deze er voor WinXP is, maar is deze er ook voor Vista, en waar kan ik die dan vinden?
Kortom: weet iemand hoe ik de digitale geluidsuitgangen van mijn Asus M2N32-SLI Deluxe aan de praat kan krijgen?
Alvast bedankt!
Groeten,
Ronald Edelschaap
edit: In de bios staan de instellingen voor HD audio op "enabled".
In Windows Vista kun je met de volumemixer het apperaat: "SPDIF-interface" kiezen, nu wordt het geluid van de programma's die worden geopend via de digitale uitgangen geleid. In de volumemixer zie je ook dat er geluid te horen moet zijn (aangezien de metertjes opspringen), alleen dat is er echt niet.
Op de cd staat ook:
"Note1.Before install de HD audio driver, you need to install Microsoft HD Audio Hotfix." Ik weet dat deze er voor WinXP is, maar is deze er ook voor Vista, en waar kan ik die dan vinden?
Kortom: weet iemand hoe ik de digitale geluidsuitgangen van mijn Asus M2N32-SLI Deluxe aan de praat kan krijgen?

Alvast bedankt!
Groeten,
Ronald Edelschaap
edit: In de bios staan de instellingen voor HD audio op "enabled".
Laatst bewerkt: