M3 kaartje DS, sommige spellen werken niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

repelsteeltje65

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Hoi,

IK HEB EEN PROBLEEM
Ik gebruik al een geruime tijd mijn M3 kaartje en zet daar de gedownloade spellen op die ik binnenhaal via FTD en soms NDS-roms.com
De laatste tijd heb ik steeds vaker dat nieuwe spellen het niet doen als ik ze op de Micro SD zet.
Moet ik iets aanpassen? updaten of zo????
Het gaat om spelletjes als Labyrint, Slingo, Tinkerbell, Zubo, Littlest Petshop enz......

Kan iemand mij helpen???

Anita

Meestal helpt een update van het besturingssysteem al. (Dat mapje SYSTEM op je SD-kaartje)
Je kunt het besturingssysteem voor de M3-kaarten downloaden bijvoorbeeld op: http://www.handheldsources.com/ Wel even goed kijken of je een M3Simply of M3Real hebt.

Maak voor de zekerheid een kopie van je SYSTEM-map van je SD-kaart naar je pc!
Dan de gedownloade zip-file uitpakken, en de SYSTEM-map op je SD-kaart kopieren. Hierbij alles overschrijven.
Oja eigen skins kun je terugkopieren vanuit het veiligheidskopietje wat je gemaakt hebt.

Hoi,
bedankt voor de uitleg
ik heb een m3 real
heb net gekeken via de link die je in de reactie had gezet
welke moet ik in hemelsnaam nemen ?.... er staan er zoveel?
is het diegene van system files waar ook nederlands in staat?

heb hem ge-update System files :(24-12-2008) via die site
maar helaas, heeft niet geholpen
dezelfde spellen als voorheen lopen vast of starten niet eens op
heeft iemand nog een suggestie?

Het is inderdaad die van 24-12-2008, en waar ook Nederlands bij staat. (Maar dat is je ondertussen al gelukt! :thumb: )

Heb je misschien je geheugenkaartje helemaal vol, of bijna vol, staan? Want het besturingssysteem heeft ook nog wat vrije ruimte nodig, en ook de save-games van de spellen moeten er nog bij.
Er is niet echt een "regel" voor hoeveel vrije ruimte je over moet hebben. Maar probeer het eens als je nog bijvoorbeeld 150MB vrije ruimte op de SD-kaart hebt. En kijk dan nog eens of de spellen vastlopen.

En wat soms op onverklaarbare wijze ook wel eens wil helpen: Je SD-kaart een keer opnieuw formateren. Eerst een volledige kopie van de SD-kaart op je pc zetten, en na het formateren van de SD-kaart die kopie terugzetten.

Ik heb alles geprobeerd wat je hebt geschreven, maar helaas...... het werkt nog steeds niet bij diezelfde spellen
In ieder geval bedankt

antwoord

somige posters posten het spel verkeerd hetzelfde bij de pc en de console games
maar werken je andere spelletjes dan wel op de juiste manier
ik hoor nog van je en reageer graag

PS: ik probeer te reageren jij hebt een M3 en ik R4 niet allebij hetzelfde maar ik kan helpen

Ik heb het zelfde probleem alleen weet ik denk ik het probleem.
Ik heb ergens gelezen dat er een nieuwe software is die je moet hebben om de nieuwere spellen te kunnen spelen. Alleen kan ik die niet vinden.
Weet iemand waar ik die kan vinden?

R4 kaart

Ik heb een r4 kaart ik download vaak spellen op romfreaks. Maar nu wil ik nieuwere spellen erop zetten zoals call of duty black ops of goldeneye 007 maar als ik ze op mijn r4 kaart opstart komt er opeens een zwart schermpje die niet meer weg gaat. Als ik het opnieuw probeer dan gebeurt dat weer. Misschien komt dat omdat de nieuwste spellen beveiligd zijn of moet ik een nieuw kaartje of het mijn r4 updaten
Gr Dirk
Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan