Hoi,
Wij hebben een SharePoint xxxx.sharepoint.com site.
Hier hebben wij een subsite gemaakt nl xxx.sharepoint.com/lists/afdeling
Nu wil ik deze subsite gaan delen met externe personen, vb mailadres xxx@gmail.com
Volgens de instructies die ik gevonden heb op internet heb ik alles goed geconfigureerd :shocked:
Maar wanneer ik in Chrome ga naar de subsite xxx.sharepoint.com/lists/afdeling krijg ik de melding :
Die bewerking is mislukt.
We kunnen xxx@gmail.com helaas niet vinden in de adreslijst xxx.sharepoint.com.
Probeer het later opnieuw. Ondertussen proberen we het probleem automatisch voor u op te lossen.
vb deze link https://learn.microsoft.com/en-us/microsoft-365/solutions/collaborate-in-site?view=o365-worldwide heb ik gevolgd.
Wat heb ik verkeerd gedaan ?
Wat moet er nog extra geconfigureerd worden ?
Bij sitemachtigingen staat het e-mailadres.
Maw kan niet onmiddellijk achterhalen wat fout is.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Extra update :
Op site teruggevonden om e-mailadres te controleren.
Account i:0#.f|membership|xxx_gmail.com#ext#@plpcoatings.onmicrosoft.com
De vraag is : klopt dit adres achter membership. Ik zou verwachten xxx@gmail.com#ext#@xxx.onmicrosoft.com en niet xxx_gmail.com#ext#@xxx.onmicrosoft.com
Dus een @ ipv _ voor gmail.
Of is dit normaal ?
Wij hebben een SharePoint xxxx.sharepoint.com site.
Hier hebben wij een subsite gemaakt nl xxx.sharepoint.com/lists/afdeling
Nu wil ik deze subsite gaan delen met externe personen, vb mailadres xxx@gmail.com
Volgens de instructies die ik gevonden heb op internet heb ik alles goed geconfigureerd :shocked:
Maar wanneer ik in Chrome ga naar de subsite xxx.sharepoint.com/lists/afdeling krijg ik de melding :
Die bewerking is mislukt.
We kunnen xxx@gmail.com helaas niet vinden in de adreslijst xxx.sharepoint.com.
Probeer het later opnieuw. Ondertussen proberen we het probleem automatisch voor u op te lossen.
vb deze link https://learn.microsoft.com/en-us/microsoft-365/solutions/collaborate-in-site?view=o365-worldwide heb ik gevolgd.
Wat heb ik verkeerd gedaan ?
Wat moet er nog extra geconfigureerd worden ?
Bij sitemachtigingen staat het e-mailadres.
Maw kan niet onmiddellijk achterhalen wat fout is.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Extra update :
Op site teruggevonden om e-mailadres te controleren.
Account i:0#.f|membership|xxx_gmail.com#ext#@plpcoatings.onmicrosoft.com
De vraag is : klopt dit adres achter membership. Ik zou verwachten xxx@gmail.com#ext#@xxx.onmicrosoft.com en niet xxx_gmail.com#ext#@xxx.onmicrosoft.com
Dus een @ ipv _ voor gmail.
Of is dit normaal ?
Laatst bewerkt: