M3A78 Pro Bios Flashen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drekonai

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
Mijn vader heeft via Azerty alle onderdelen gekocht om een werkend systeem te krijgen.

Nou heb ik zelf al genoeg pc's in elkaar gebouwd en werkte het met alles prima.

Nou heeft mijn vader een raar probleem. De Videokaart werkt niet.
Er is ons door Azerty verteld dat we de BIOS moeten upgraden (flashen)
Nu heb ik het zelf een beetje lopen uitzoeken, het programma:

Afudos BIOS update tool V2.36 en er word ook beschreven hoe je het gebruikt maar dat is dus blijkbaar via een diskette en die dan booten. Maar dat is onzin. Wie gebruikt er tegenwoordig nog een floppy, dus ik vroeg me af of dit ook anders kon.

Moederbord: Asus m3a78 PRO

Alvast bedankt,

Romano

Je kunt dit meestal ook wel doen via een USB stick die je bootable maakt. Op Helpmij is via de zoekfunctie genoeg te vinden.
Zelf heb ik via de HP tool mijn USB stick geformateerd zodat deze bootable wordt, daarna een paar Windows 98 opstartbestanden er op. Loopt als een trein voor het updaten van de BIOS.

Je kunt dit meestal ook wel doen via een USB stick die je bootable maakt. Op Helpmij is via de zoekfunctie genoeg te vinden.
Zelf heb ik via de HP tool mijn USB stick geformateerd zodat deze bootable wordt, daarna een paar Windows 98 opstartbestanden er op. Loopt als een trein voor het updaten van de BIOS.

Verklaar je even nader wat dit met bios flash te maken heeft?:o

Op de bootable USB stick zet ik dan het flash programma + het BIOS bestand.
Daarmee is dan de BIOS dus te flashen.

Bedankt

Oké heel erg bedankt voor de info ik weet nu wel ongeveer wat ik moet doen. Ik ga het proberen en laat het wel weten..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan