m3u naar MP3

Status
Niet open voor verdere reacties.

sax

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2001
Berichten
229
Hoe kan ik m3u files omzetten naar Mp3-files? Kan iemand mij helpen?
 
Dat kan niet; een m3u is niets meer dan een tekstfile met een speellijst. Kijk maar eens naar de grootte van de m3u, en naar die van een mp3 en je ziet dan al snel de onmogelijkheid van je vraag :).
 
M3u zijn playlisten, zijn geen mp3 files
 
Ik wil graag hierop reageren.
Die link van edmoor klopt van geen kant (helaas is er geen mogelijkheid om daar een reactie te plaatsen).
Ze doen voorkomen alsof de m3u wordt geconverteerd naar mp3. Dit is niet waar! Als ik hier een m3u bestand plaats is er geen mogelijkheid om er een mp3 (of welk audio formaat dan ook) van te maken.
Methode 1 "Manual Method" doet niks anders dan een kopie maken van een al bestaand (op je computer of download, tis maar net waar de link in de m3u naar verwijst) bestand (als die aanwezig is).
De genoemde software doet het zelfde dan wel converteert wel maar dan de bestaande bestand eventueel naar een ander formaat.
Heb je de bestanden niet waar de link in een m3u naar verwijst gaat het hele feest niet op.

Misschien ten overvloede maar ter info upconverten (van lossy naar lossless bijvoorbeeld) is vanuit kwaliteits optiek zinloos.
 
Laatst bewerkt:
En dat laatste is wat in die link ook wordt uitgelegd, er valt niets te converteren, het is niet meer dan een indexlijstje. Als je die kan afspelen heb je de bijbehorende muziekbestanden dus ook al ergens staan.
 
Laatst bewerkt:
Dus antwoord op de vraag:
How to convert M3U to MP3 file?
Is: niet :)

En,
...several audio files including M3U to MP3 into different audio formats...
Is ook niet waar.
If the manipulation was done correctly, a standard MP3 file will be created now. (Die was er al)
Software 1 doet wat dat betreft het zelfde als elk media speler en software 2 is gewoon een audio formaat convereter, maar ze hebben niks met m3u te maken anders dan de lokatie van bestaande audio te vinden.

Ze verzinnen wat om hits op zoek argumenten te krijgen. :rolleyes:

p.s. dit is niet in reactie naar jou toe hoor edmoor, maar naar de beweringen in de link. :cool:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan