Maak Connectie met mijn PC, aan de andere kant van de wereld..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomickescape

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2009
Berichten
8
Goeiedag allemaal...

Nou het volgende is aan de hand...

Ik ben voor 5 maanden in Australië (ik woon op 1 plek bij een vriend) ik heb mijn externe harde schijf meegenomen...en ik heb nog 2 harde schijven thuis, als back up...nu ben ik erachter gekomen dat ik veel bestanden vergeten ben te kopiëren...jammer...

Nu is het zo, dat mijn moeder (onverwachts) half April ook een maand hierheen komt..dus dacht ik...wat als ik nou in mijn computer kan (thuis) en dan de bestanden die op die schijf staan..brand op DVD (met hulp van haar natuurlijk, heb ik haar al gevraagd, was geen probleem zolang ik precies zei hoe ze het moeste doen).

Dus ik moet er haar gewoon zeggen wanneer de pc aan moet, wanneer ze een lege dvd in de driver moet doen etcetera...

Mijn vraag is nu...welk programma (hij moet eigenlijk gratis zijn =/) kan ik hiervoor gebruiken...en hoe kan ik zorgen dat ze (laptop australie en pc thuis in NL) connectie maken met elkaar?

Alvast super bedankt ...en aub een beetje snel response :eek:...heb nog een 2 weken tijd =/....

Groetjes,

Mick

P.s. Ik hoop dat dit de goeie plaats is om dit onderwerpt te starten...

P.s.2. Ik ga als ik terug beginnen aan een ICT opleiding, dus is informatie die ik hiermee krijg nog eens een extraatje =D
 
Heej Pimma bedankt, ik heb het meteen geprobeerd...op de 2 pc's hier werkt het al (gewoon voor te testen)...nu nog kijken of het ook op mijn thuis PC werkt (vast wel) En zeg maar JE hoor haha..

Krolik...ja dat heb ik wel, maar geen idee hoe het werkt...en dat was mijn vraag ;)

Volgende vraag....nu zie ik dat ik ook gewoon bestanden van de ene pc na mijn huidige kan slepen....kost dit evenveel MB/s als bestanden dowloaden?

Zeg maar een film van de pc thuis slepen na de pc in australia...

Want als dat zo is moet ik ze wel branden....want hier hebben ze best een stom systeem qua internet, je hebt 12 gigabite per maand en daarom kun je dus maximaal aan 12 gig downlaoden of streamen of gewoon internetbrowsen etcetera...daarna hebben we pech en moeten we tot begin volgende maand wachten....

Als ik dus 1 film sleep van NL na Austalie PC...ben ik dan meteen 4 gig kwijt? zo niet...(wat me raar lijkt, want in principe " download" je het toch van de 1 pc na de andere?) dan doe ik dat en is dat veeel handiger dan branden....en wachten tot mijn moeder al die dvd's meeneemt.

Nogmaals bedankt en nog meer bedankt voor de snelle reactie's :D
 
Laatst bewerkt:
Hi.

Probeer anders dit even.
Is ook super gemakkelijk.

http://www.teamviewer.com/nl/index.aspx

als je moeder de klantmodule op start.
Dan hoeft ze jou alleen maar het ID en het wachtwoord aan je door te geven,
Jij logt dan in op je eigen computer!!
De mogelijkheden zijn enorm.
En gemakkelijk.
 
Heeej, allemaal heel erg bedankt, het is allemaal wel gelukt, maar uiteindelijk is het niet meer nodig geweest ;) want ik kom nu zelf al over 1 week terug =/...ach ja, het liep anders dan verwacht =) Maar toch bedankt voor de help =D

Greetz

Mick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan