• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Maak mappen gebaseerd op inhoud meerdere kolommen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Senso
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
="MD "&A1&"_"&AG1&"_"&AH1&"_"&AI1&""

Dit is geen succes want de cijfers en procenten worden niet goed weergegeven bij het doortrekken. Zal wel met VBA moeten. Heeft iemand een voorbeeldcode?

Code:
="MD "&(TEKST.COMBINEREN("_";0;A2;AG2;AH2;AI2))

wellicht? En zorgen dat dat de kolommen A, AG AH AI op tekst staan?

Laatst bewerkt:
TEXT(AG1;"0,00%")

Gebruik dit ipv alleen AG1

"En zorgen dat dat de kolommen A, AG AH AI op tekst staan?"
Dat kan natuurlijk niet.

Zal proberen een voorbeeldbestand te maken.
Een gemaakte map uit/van 2024 moet er dan ongeveer zo uitzien. 1e en tweede.
2024_ wo1_ Waardepeildatum WOZ-waarde _01-01-23 _bd _x
2024_ wo2_ WOZ-waarde _363.000 _bd _x

Let op het gaat om een proef.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
="MD "&A3&B3&C3&"_"&TEKST(AI3;"dd-mm-jj")&"_"&AJ3&"_"&AK3

Ik kan geen onderscheid maken tussen de kolommen AI, AJ, en AK. Alle cellen kunnen tekst, getallen, procenten of datums bevatten.

Als ik AI, AJ en AK op tekst zet kloppen de getallen/procenten niet meer en worden 44927, 363000, 0,0035, en 0,8. Daar kan ik niets mee.

Die van post 6 klopt niet. Krijg ik ook de vreemdste omzettingen.

Maar goed. Er is een document. Wil iemand dan zijn/haar formule in de hulpkolom AL plaatsen en dan kijken wat de resultaten zijn en dat document dan hier plaatsen?

Laatst bewerkt:
Geen idee wat je bedoeling is, en omdat kolom AL al een waarde bevat heb ik kolom AU gebruikt, daarin staat nu precies wat je in #4 wenste.
Maar omdat je in kolom AI zowel datums, percentages als getallen hebt staan kun je niet zomaar de formules doortrekken, die zijn dus verschillend.

Bijlagen

Je voegt een kolom in (hulpkolom) na de laatste 2024.
Het is ook een proef om te kijken wat de resultaten zijn.
Ja, gezien de resultaten is het dan niet mogelijk wat ik wil.

Ik heb nu een test gedaan met gegevens plakken in Word en dat ziet er beter uit.
Bedankt voor alle hulp.👍

Laatst bewerkt:
Dus je geeft geen antwoord op de vraag wat nu precies je bedoeling is (Mappen maken? Voor iedere rij uit het bestand?) en of je uit de voeten kunt met de formules die ik in kolom AU heb geplaatst.

Als je verschillende eenheden (datum, bedrag, percentage) in één kolom zet kun je natuurlijk nooit een formule doortrekken.

Of zo?

Bijlagen

Maar omdat je in kolom AI zowel datums, percentages als getallen hebt staan kun je niet zomaar de formules doortrekken, die zijn dus verschillend.
Dat is toch het antwoord. Je krijgt niet de juiste cijfers.
Als je verschillende eenheden (datum, bedrag, percentage) in één kolom zet kun je natuurlijk nooit een formule doortrekken.
Als ik dat wist ga ik het niet voorleggen op een forum. Nogmaals het is een proef/test. Normaal maak ik gebruik van "voorgedrukte" mappen in Verkenner die zijn veel sneller te viewen/voorvertoning met een zoekmachine gebaseerd op de syntax 2024_ Maar iemand die niet met een zoekmachine werkt zal dat niet/lastig begrijpen.

Laatst bewerkt:
Daar kan je dus wel op controleren.
Zie #12.

@edmoor
Was net ook met CEL("notatie" bezig, levert hetzelfde resultaat als CEL("format", terwijl "format" niet in de enumeration dropdown voorkomt, eigenaardig.

=A3&"_"&B3&"_"&C3&"_"&IF(AI3<1;TEXT(AI3;"0,000%");IF(AND(AI3>10000;AI3<50000);TEXT(AI3;"dd-mm-jjjj");AI3))&"_"&AJ3&"_"&AK3&""

Of misschien met deze formule die denk ik ook niet helemaal waterdicht is.

Oei, net nog een aantal posts terwijl ik ook een poging deed, in allereerste instantie om te begrijpen wat hier de bedoeling van is.
Uit de titel van het draadje én uit de "MD" waar de formule mee begint moeten we blijkbaar afleiden dat er mappen moeten gemaakt. Wat dan de zin is van eerst een formule te produceren ontgaat mij integraal.
Met alles via vba af te handelen lijkt het mij bovendien veel flexibeler om allerlei afwijkende celformaten af te vangen.
Over naar TS dan maar weer.

Ter verduidelijking toch nog even een bestandje toegevoegd met de formule (#16)

Bijlagen

In VBA zou je deze functie kunnen gebruiken:
=MDformat(RIJ())
Code:
Function MDformat(p1 As Long) As String
    MDformat = "MD " & Range("A" & p1).Text & _
                      Range("B" & p1).Text & _
                      Range("C" & p1).Text & "_" & _
                      Range("AI" & p1).Text & "_" & _
                      Range("AJ" & p1).Text & "_" & _
                      Range("AK" & p1).Text
End Function

In post 1 wijs ik naar VBA.
Maar laat de rest maar zitten want met de combinatie Word en dan een batch file lukt het denk ik ook prima. Alleen de voorbereiding is iets uitgebreider. Maar goed dat is eenmalig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan