Maakt automatisch verbinding...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 dec 2000
Hallo,

Ik heb gister per ongeluk op 'ja' geklikt om zo'n plugin te installen van een website! En nadat was gebeurt zat er dus nogal wat spyware op mijn comp!:confused: Dat heb ik eraf gehaald alleen nu heb ik het probleem; telkens als ik mijn comp opstart dan maakt mijn comp automatisch verbinding met het internet!

Hiervoor was dit niet zow! Dan moest ik op het icoon Internet Explorer klikken en dan maakte hij pas verbinding alleen dat doet hij nu dus automatisch al bij het opstarten van de comp! Mijn internet instellingen kloppen....

waar kan ik dit uitschakelen?

Deze Computer -> inbelverbindingen

Daar kan je kiezen of je automatische verbinding wil en dat vink je dan gewoon uit :)

In deze computer zie ik nergens staan 'inbelverbindingen" !

Mijn OS is XP

in Explorer:

extra -> internetopties -> verbindingen en dan "nooit een verbinding kiezen"

Als het probleem nog steeds is na een scan op Spyware en bovengenoemde advies helpmijers, zou ik het eens bekijken met een HijackThis scan. Anders plaats een log voor de kenners. Je kan ook eens kijken onder Start>uitvoeren>msconfig>Onder Tab opstarten het betrefende Plugin uitvinken. Denk alleen dat dit niet echt veel zin heefd!

Pasja,

jouw mogelijkheid had ik ook allang geprobeerd :)

En l.slaat.s,

had ook al gekeken gelijk in msconfig onder tabje opstarten maar kon ik nix speciaals vinden....
en een HijackThis scan??? nooit van gehoord zal dat dan ff opzoeken @ google...

en hoe plaats ik een log? :o

Uit een ander topic:

Geplaatst door Bennie
Download HijackThis. Uitleg en link vind je hier: <http://www.tomcoyote.org/hjt/>
Unzip en run het. Klik op Scan > Save log en sla het log op als een .txt bestand.
Kopieer en plak de inhoud in je volgende post.

Groetjes,
Bennie

Killer, mag ik je wijzen op de geweldige zoekfunctie binnen helpmij ;) :D

hahahaha TnQ M@rio... Ik wist niet dat Helpmij dat had ben hier nog maar net nieuw ;) :p

ga et ff bekijken...

tnx..

Heb het uitgevoerd en hier is die log... (zie attachment)
word er zelf niets wijzer uit :confused:

Bijlagen

Laat Hijackthis de volgende items repareren. Sluit eerst je browser:

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL=http://www.standbyservice.nl
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.standbyservice.nl

Let op: als je standbyservice zelf hebt toegevoegd, laat je die met rust.

Nu staat er verder een bestand bij dat ik maar erg verdacht vind:

O4 - HKLM\..\Run: [MS Updates] C:\WINDOWS\mscache.exe

Zou je een kopie van dat bestand kunnen uploaden naar de volgende sites:
http://www.kaspersky.com/remoteviruschk.html
http://www.dials.ru/english/www_av/

Je krijgt binnen een paar seconden de uitslag.

Groetjes,
Bennie

Bennie,

ik heb het bestand geupload naar die website kaspersky.com en er kwam het volgende uit:

Current object: mscache.exe

mscache.exe Ok

Statistics:

--------------------------------------------------------------------------------
Known viruses: 69454
Updated: 30.06.2003
File size (Kb): 32
Scan time: 00:00:01
Speed (Kb/sec): 33
Virus bodies: 0
Archives: 0
Packed: 0
Folders: 0
Files: 1
Suspicious: 0
Warnings: 0

Dus neem aan dat dat bestand dus geen gevaar met zich meebrengt? of dat dat het probleem veroorzaakt?

heb die 2 items nog niet laten repareren want zou niet weten wat die standbyservice moet inhouden... ik bekijk het even en dan laat ik van me horen!

Bedankt in ieder geval...

Ik heb je twee links gegeven. Wat is de uitslag bij die andere link? Staat mscache.exe in het rijtje opstarten? (Msconfig in start\uitvoeren). Ik kan er niets over vinden, dus is het per definitie verdacht:D Spoor het bestand op in de verkenner en hernoem het. Mogelijk moet dat in de veilige modus.

Die "standbyservice"link zegt jouw niets? Die heb je niet zelf ingesteld? Dan mag je hem verwijderen.

Groetjes,
Bennie

allebeide links gedaan en beiden zeggen dat hij "OK' is...
mscache.exe staat idd in het rijtje opstarten in msconfig...
ehm misschien dom vraagje maar als ik hem bijv. hernoem naar hallo (:p) wat heeft dat dan voor nut? want het bestand blijft bestaan jah...? :o

Waar ben jij moderator van?:8-0: :D

Haal het vinkje weg bij opstarten. Start opnieuw op. Hernoem het bestand mscache.exe naar mscache.exe.oud Lees verder een boekje over het ABC van Windows:p

Groetjes,
Bennie

Ben geen mod. van dit soort secties :p maar van ICQ & MSN en Internet Homepage weet verder niet veel van dat register gedoe!... interesseer me meer in websites en messengers :)

maar zal dat dan ff doen meneer benny :)
laat van me horen :)

Bennie,

Heb het allemaal uitgevoerd zoals jij zei en denk dat het probleem is opgelost! Hij start de verbinding iig niet meer op tot nu toe!
Dus hartstikke bedankt voor je hulp :D

En spijt me l.slaats. dat ik je naam verkeerd schreef! :rolleyes: :eek:

Geplaatst door l.slaats.
Welkom op helpmij.nl Killer.

Nou dat lijkt me niet :) ben hier sinds 2000 !
maargoed geen offtopic berichten!

Het probleem is verholpen tot nu toe... dus done :)
geen verdere 'offoptic' berichten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan