maakt het uit of de voltage van de voeding anders is dan dat op de accu?

• Onderwerp starter Onderwerp starter iegj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

iegj

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2009
Hallo

ik heb een laptop en daarvan doet de accu het niet meer, de accu is nieuw en is 12,5 volt. op de voeding staat dat de uitgaande volt 19 is. maakt dit uit? is hierdoor de accu nu misschien stukgegaan hij laat namelijk niet meer op. de ampere is 0.1 verschil, misschien maakt dat wat uit?

Alvast bedankt!:thumb:

Hoi,

Staat er 12,5 volt op of meet je deze want het zal gelijk moeten zijn.

dat staat er op, ik heb niet zo'n ding waarmee ik dat kan meten. Dus het maakt wel uit dat het voltage verschil anders is? en maakt de ampere verschil iets uit?

Hoi,

Herstel ik heb even hier gecontroleerd en inderdaad de voltage op de accu is stukken lager als van de adapter . en die 0,1 ampere da zal niet veel uitmaken

Laatst bewerkt:
oke, dan zal het wel niet uit kunnen maken, heb je misschien enig idee waar het dan aan kan liggen? want de originele accu is ook zo kapot gegaan en toen heb ik die nieuwe aangeschaft samen met een nieuwe voeding.

alvast bedankt:thumb:

Hoi,

Denk dat je even duidelijker je probleem voor moet leggen Het notebook doet het wel gewoon op de adapter eventueel zonder accu erin? zie je het laad icoontje niet .

Ja de laptop doet het wel op de netspanning en ook zonder accu. als ik de accu erin doe zegt ie wel dat hij aan het opladen is, dit doet hij echter niet want ik kan hem niet op de accu laten draaien en hij geeft aan dat hij 0% vol is. waar kan dit aan liggen?:confused:

ik kan in de bios van mijn laptop mijn laptop batterij kalibreren probeer dat eens

ik kan dit niet vinden in mijn bios:confused: iemand nog een idee?

Ook zo'n probleem

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn hp pavilon dv6
accu geeft aan 0% beschikbaar accu laad niet op.
Ik zie allemaal dingen over bios, maar hoe kom ik daar in?
Zelf denk ik dat de accu kapot is, deze zit er namelijk altijd in.
Mijn laptop is 1,5 jaar oud.

Vast bedankt,

Jan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan