Maakt het veel uit wat voor processor je hebt qua downloadsnelheid???

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeCuLiaR

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2005
Ik gebruik een oude pc, met een intel celeron processor, kloksnelheid 668 MHz, 320 MB, om mee te downloaden, als ik een snellere processor zou kopen, zou het mijn downloadsnelheid groter maken of maakt het niet zoveel uit??

Nee dat zou je downloadsnelheid niet groter maken. Het zal de snelheid van je computer wel sneller maken, maar de downloadsnelheid blijft gelijk, dat ligt gewoon aan je abbonement.

Nee hoor, je downloadsnelheid hangt af van het bedrag dat je aan de provider wilt betalen.
Soms lijkt het dat een langzamere computer ook langzamer download. Maar als je de snelheid 's test op bijvoorbeeld www.speedtest.nl dan valt dat in de praktijk best mee. Thuis is mijn langzaamste computer (PIII\ 533) de snelste v.w.b. downloaden. Ik bedoel maar.

Het meest belangrijke bij een download is wel de snelheid van verbinding die de andere partij heeft.
Als je als adsl-comfort moet gaan downloaden van een 56k dan heb je dus de snelheid van een slak.
Heeft dus met je pc niet zo veel te maken.

ik heb wanadoo cable premium, 4000/770 kbits verbinding. De pc waarmee ik internet staat nu beneden, maar gaat verhuizen naar mijn kamer. Aangezien ik daar ook wil surfen en downloaden, las ik ergens dat je een draadloze router ofzo kunt kopen. Alleen weet ik niet zo goed welke. Ik heb er verder niet zoveel verstand van. Wil er graag eentje die niet al te duur en makkelijk in gebruik is. Hebben jullie misschien tips? En moet ik hem dan op de pc boven of op de pc beneden aansluiten??

Ik zou zeggen: typ "draadloze router (merk speedtouch, draytek, enz) problemen" in met google.

Diegene waar je de minste problemen ziet is de meest makkelijke :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan