Maakt schrijfsnelheid veel uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ShadowAngel

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2013
Ik vroeg me af of schrijfsnelheid heel erg veel uitmaakt en waar je dat dan vooral in zou merken?
Als voorbeeld heb ik 2 SSD schijven, de ene schijf is 30,- euro duurder (OCZ Vector) maar heeft een veel snellere schrijfsnelheid.

Hij heeft: leessnelheid van 550 MB/sec en een schrijfsnelheid van 400 MB/sec
De andere SSD schijf heeft: 500 MB/sec en een schrijfsnelheid van 175 MB/sec

Mijn vraag dus: Merk je dit heel erg, zo ja waarmee vooral?

Alvast bedankt,

~Shadow Angel

Het verschil met schrijf-snelheid ga je zeker wel merken tijdens het verplaatsen van bestanden, uitpakken van bestanden, enzovoort.

Het verschil met schrijf-snelheid ga je zeker wel merken tijdens het verplaatsen van bestanden, uitpakken van bestanden, enzovoort.

Dit hoeft niet perse het geval te zijn, de SSD zal je vooral merken bij het opstarten van de computer. Bij mij duurt het 11 seconden. Het overzetten bestanden zal je alleen merken als je bestanden van gemiddeld 600MB en groter gaat verplaatsen. Zelf gebruik ik een intel SSD en het werkt perfect. Als ik een SSD zou kiezen zou ik waarschijnlijk voor de bovenste gaan.

Groetjes,

Jeroen

Prachtig die SSD schijven, jammer dat me Kingston schijf al aan diggelen ligt en is volgens mij is Kingston toch een vooraanstaand merk.

Levensduur SSD schijf is beduidelijk korter dan een HDD (spreek niet alleen uit eigen ervaring), buitenom dat SSD schijven duurder zijn dan HDD en je het niet erg vindt dat je computer niet sneller opstart in 11 seconden. Zou ik zeggen dat je beter nog een nieuwe HDD erin kan dauwen...

Prachtig die SSD schijven, jammer dat me Kingston schijf al aan diggelen ligt en is volgens mij is Kingston toch een vooraanstaand merk.

Levensduur SSD schijf is beduidelijk korter dan een HDD (spreek niet alleen uit eigen ervaring), buitenom dat SSD schijven duurder zijn dan HDD en je het niet erg vindt dat je computer niet sneller opstart in 11 seconden. Zou ik zeggen dat je beter nog een nieuwe HDD erin kan dauwen...
Mischien komt t dat je toevallig een ongelukkige SSD bezat. Een SSD ook wel Solid State Drive hoort juist niet kapot te gaan. Een SSD beschikt namelijk over flash geheugen je zou er in feite mee moeten kunnen overgooien zonder dat die defect gaat. Een HDD beschikt hiernaast over een schijf waar een pin op draait een kleine beweging tegen de kast en de pin kan in de schijf boren waardoor hij feitelijk al defect is. Ik moet het dus oneens zijn mogelijk een budget SSD van kingston?

Klopt! Zo dachten wij er ook over en nee het zijn geen budget versies. (Kingston SSDNow V300)
We hebben ze in 2 verschillende servers gebruikt en de eerste crashte al naar 20 uur!!!! De 2e na 2 maanden...

Maar goed een ieder heeft een eigen mening hierover, wij wachten nog wel even...

Klopt! Zo dachten wij er ook over en nee het zijn geen budget versies. (Kingston SSDNow V300)
We hebben ze in 2 verschillende servers gebruikt en de eerste crashte al naar 20 uur!!!! De 2e na 2 maanden...

Maar goed een ieder heeft een eigen mening hierover, wij wachten nog wel even...
Gebruik mijn intel SSD nu 1 jaar en niks te klagen misschien toch naar een van de groot machten? Ik denk dat ik voor altijd een SSD neem alleen de volgende x wel een van 240GB 120GB is toch iets te weinig!:o

Misschien wel ja.. of de SSD is uitermate geschikt voor thuisgebruik en nog geen servergebruik... who knows...
240 GB is ook nog te weinig ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan