maand en dag van een datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,
als ik schrijf:
a=#01/09/2011#
? day (a)
dan krijg ik 9 als resultaat
? month (a)
dan krijg ik 1
terwijl het andersom moet zij..
Hoe los ik dit op?

Merci
JP

Ik weet het niet exact met de locale functies van access, maar het heeft er mee te maken dat de code uitgaat van Amerikaanse notatie.

MM/DD/YYYY

mogelijk moet je de locale aanpassen of je kunt het eens proberen met 01-09-2011

Probeer je Windows settings aan te passen zodat datums worden genoteerd in dd/mm/yyyy formaat. Access baseert zich voor datumnotatie op Windows.

In het venster Direct lees je met die regel de amerikaanse datumnotatie. Het heeft ook niet zoveel zin lijkt mij om dat te doen. Wat wil je precies?

wat ik wil...
Ik heb een form waarin ik de start en de einddatum van een rapport bepaal
2 data entryfields genaamd: "van" en "tot"
als het de eerste van september is wil ik een titelblad uitgeprint krijgen
dus:
if month(me!van)=9 and day(me!van)=1 then
endif

meer niet

En wat heeft die (licht onlogische) code uit je vraag hier mee te maken?
Overigens snap ik het probleem nu ook niet; ik snap dat je een rapport wilt afdrukken met gegevens uit een bepaalde datumrange. Ik neem aan dat je dat nog wel voor elkaar krijgt? Of gaat het daar al fout? Maar wat is het probleem met het titelblad? Moet dat verschijnen als de eerste dag van de selectie een 1 is, of alleen als je het rapport op dag 1 van een maand opent, ongeacht of de eerste dag van de selectie 1 is of niet?

Je kunt een (rapport)koptekst op basis van een datum verbergen met iets als:

Code:
Private Sub Report_Open(Cancel As Integer)
Dim dtDatum As Date
    dtDatum = DMin("Briefdatum", "tbl_Overzicht")
    If Day(dtDatum) = 1 Then
        Me.Rapportkoptekst.Visible = False
    Else
        Me.Rapportkoptekst.Visible = True
    End If
End Sub

je hebt gelijk, ik druk me wat ongelukkig uit, terwijl het, voor mij in elk geval eenvoudig is. :confused:
inderdaad het ingeven van beide data resulteert in een rapport dat over een zekere periode loopt, en dat werkt perfect.
nui, ALLEEN, als de stardatum op 1 september valt moet er een extra titelblad geprint worden
dus, maand=9 en dag=1
hoop dat het nu duidelijer is... sorry!
jp

Pas bovenstaande code aan, en je bent er.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan