• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Maandbedrag delen door aantal werkbare dagen (dagomzet)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janson23

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2023
In de bijlage een overzicht van een draaitabel met omzet van de maand, verdeelt over aantal bezorgers. Nu wil ik de maandomzet omzetten naar een dagomzet per route.

Handmatig heb ik dit al gedaan voor 2023,maar wanneer ik het jaartal verander in mijn draaitabel,blijven de werkbare dagen van 2022 staan.
Waardoor er dus een verkeerde verdeling gemaakt wordt.

Hoe is dit te verhelpen?

Bijlagen

Je opzet is onnodig complex, als je de derde parameter van de netto.werkdagen functie gebruikt en een feestdagen tabel maakt (die 99 van de 100 keer elk jaar hetzelfde is)

Dan kan je alles in 1 regel vangen voor werkbare dagen en dan omzet per dag berekenen. Je zou het zelfs zonder de netto.werkdagen te tonen kunnen doen in 1 formule naar omzet per dag. maar als voorbeeld leek me de tussenstap met dagen tonen,

Letop alles wordt berekend aan feestdagen dus je hoeft geen tabel van een kilometer te hebben. Er is maar 1 complexe formule voor 1e paasdag nodig, veel feestdagen zijn gerelateerd aan 1e paasdag en alle andere zijn in Nederland vaste datums en dus ook eenvoudig een in functie te vangen.
Ik heb de formule voor berekenen eerste paasdag van deze site https://www.exceltekstenuitleg.nl/datums-en-feesten.html gepikt.

Zie bijlage voor mijn uitwerking en de formules.

Bijlagen

Zie bijlage voor zoals ik het zoe doen.

(Ook op het andere forum gepost)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan