• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Maandbedrag weergeven aan de hand van data

Status
Niet open voor verdere reacties.

Archipel

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2015
Berichten
194
Wie kan mij even bijstaan.

Vraag: Ik zou graag in Kolom C de totaal maand bedragen willen hebben, zoals in mijn toegevoegde bijlage, maar dan met een formule.

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • Voor Excel Forum.xlsx
    143 KB · Weergaven: 44
Hiervoor heeft Microsoft de draaitabel uitgevonden.
 

Bijlagen

  • Kopie van Voor Excel Forum.xlsx
    146,4 KB · Weergaven: 36
versie met formule en vo


mvg
Leo
 

Bijlagen

  • __Voor Excel Forum L.xlsx
    143,4 KB · Weergaven: 35
versie met formule en vo


mvg
Leo

Hi Leo,

Ik heb jouw formule in mijn werkblad geplaatst (welke afwijkt van het door mij als voorbeeld gediende bijlage) en vervolgens komen de maand bedragen allemaal overeen. Dus prima! Maar het wijkt af van de verborgen of wiite bedragen alsmede de vette bedragen. Kun jij mij dat nog even uitleggen?

Wederom alvast bedankt.
 
die 2 formules staan in vo
dus daar even kijken en bereiken aanpassen.

mvg
Leo
 
die 2 formules staan in vo
dus daar even kijken en bereiken aanpassen.

mvg
Leo

Nog 1x Leo sorry voor het ongemak hoor. Alles werkt behalve dat de ene uitkomst van een maand wel in het vet staat en de andere niet in het vet (dus standaard), terwijl overal dezelfde formule en de zelfde Voorwaardelijke Opmaak is gebruikt. Word er een beetje gek van.........
 
De voorwaardelijke opmaak was niet zoals Leo ze had gemaakt. je had de cellen omgewisseld.
Ik heb er nog een voorwaarde in de of formule gestopt om de jaarovergang goed te krijgen
 

Bijlagen

  • Kopie van Voor Excel Forum 3.xlsx
    154,4 KB · Weergaven: 31
De voorwaardelijke opmaak was niet zoals Leo ze had gemaakt. je had de cellen omgewisseld.
Ik heb er nog een voorwaarde in de of formule gestopt om de jaarovergang goed te krijgen

Ja, dit is hem. Hartelijk dank voor alle gedane moeite. Hierbij wil ik ook Leo bedanken.

Mvg. Archipel
 
Of zonder VO en met een andere formule. Maar eigenlijk zou ik de optie van plonske uit #2 gebruiken.
 

Bijlagen

  • Voor Excel Forum_1.xlsx
    159,8 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
@VenA
Een pracht van een formule.:thumb:
ik speel maar een categorie of 2 lager in het bedenken van de formules.;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan