Maandelijkse presentielijst obv activiteiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jajvarenbrink

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2010
Berichten
2
Hallo,

voor een jeugdgroep ben ik bezig de ledenadministratie naar access te krijgen (hiervoor werd alles in Excel bijgehouden), maar nu zit ik met het volgende:

Maandelijks wordt er een presentielijst bijgehouden waarbij voor elk lid genoteerd dient te worden bij welke activiteit deze wel/niet aanwezig is geweest.

Ik heb al een keurige tabel waarin alle gegevens van de leden staan (NAW, betalend, etc). Daarnaast ook een tabel waarin de data met de bij behorden activiteiten wordt genoemd.
Relaties zijn al aangebracht, echter wanneer ik nu een query maak waarin ik iedereen opneem en alle activiteiten dan is het een rommeltje.

Ik wil uiteindelijk een formulier met daarop ieder lid 1x genoemd en daarachter de activiteiten waarin hij/zij die maand mee zou kunnen doen.

Hoe kan ik dat het beste doen?
 
Ik denk niet dat een formulier de oplossing is, aangezien het niet om de invoer gaat.
Het moet uiteindelijk een rapport worden.

Echter als ik nu een rapport aanmaak krijg ik dus voor elk lid + activiteit een aparte regel, en het meest ideale zou zijn dat de leden verticaal onder elkaar geplaatst worden met rechts daarvan op horizontale basis de activiteiten.
 
Het helpt als je de vraag duidelijk stelt ;) Je geeft aan dat de query 'een rommeltje' is.... Dat is geen omschrijving waar we heel veel mee kunnen; bedoel je dat je niet de gegevens ziet die je wilt zien, de verkeerde gegevens, wil je groeperen op bepaalde waarden? Kortom: wat is 'een rommeltje'?
Verder geef je aan dat je een oplossing zoekt met een formulier. Die heb je ook aangereikt gekregen, en als ik de vraag zo lees, kom je daar ook een heel eind mee.
Nu blijkt dat je een rapport wilt hebben, en dat is uiteraard een heel ander chapiter. Als je een rapport maakt (bijvoorbeeld met de wizard) kun je Groeperingsniveaus aangeven. Hiermee maak je een koptekst in het rapport, waarop je de detailgegevens gaat samenvoegen. In jouw geval wil je waarschijnlijk groeperen op Lidnummer, zodat je in de koptekst van het veld Lidnummer de naamgegevens hebt, en daaronder de detailgegevens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan