Maandlonen berekenen voetbalspelers rekening houdend met loonsverhoging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hunicrem

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2014
Berichten
7
Hallo,

Ik ben bezig met een database om de lonen van spelers in een voetbalploeg bij te houden.
Elke speler heeft een bepaalde vergoeding bij een bepaalde uitslag vd wedstrijd, ie winst = zoveel, verlies = zoveel, etc...
Het loon berekenen op basis hiervan, is simpel genoeg.
Het probleem echter: het kan zijn, dat die vergoedingen in het midden van het seizoen worden aangepast.
Dus de wedstrijden die gespeeld werden voor de loonsverhoging (aan de oude vergoeding dus) moeten als dusdanig worden berekend en opgeteld met de vergoedingen voor de wedstrijden gespeeld aan de nieuwe vergoeding.

Er is een tabel Wedstrijden (met MatchDatum), een tabel WedstrijdenSpelers gelinkt en een tabel SpelersVergoedingen met een veld 'LoonDatum'.

Op dit moment, heb ik een query gemaakt die alle resultaten van een seizoen weergeeft voor alle spelers die aan een wedstrijd hebben meegedaan.
Hierop wil ik een maandquery gaan maken, die moet controleren aan welke vergoeding de spelers moeten verloond worden per wedstrijd.
Er moet maw een vergelijking worden gemaakt tussen enerzijds, de laatste LoonDatum en de LoonDatum ervoor, en anderzijds de MatchDatum.

Hoe pak ik dit het beste aan?
 
Begin eens met hoofdstuk 17 van de Access cursus door te nemen, want daarin wordt deze problematiek behandeld, en vind je ook verschillende oplossingen. Variërend van heel simpel tot behoorlijk pittig.
 
Beste OctaFish, dank je wel! Het is me inderdaad gelukt na het lezen van dat hoofdstuk.
Werkt perfect! De moeilijke oplossing was wel het meest aangewezen, dus ja, waarom makkelijk doen als moeilijk ook kan? :)

Ik ga de rest van je cursus ook eens doornemen, maar bij deze, alvast bedankt voor de hulp!

Greetz
Hunicrem
 
De moeilijke oplossing was wel het meest aangewezen, dus ja, waarom makkelijk doen als moeilijk ook kan? :)
Helemaal mee eens uiteraard :). Al loop ik ook niet weg voor een makkelijke oplossing. Zeker als er geen moeilijke voorhanden is ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan