Maandnummers omzetten naar andere aantallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beufstra

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2013
Hallo

Ik heb twee probleempjes

Ten eerste: Ik heb een maand registratie opgezet met daarin gewerkte dagen, uren. Nu wil ik eigenlijk in een query de maandnummers omzetten in een zelf gekozen getal. Ik heb een query gemaakt waar ik bij het opstarten kan kiezen welke maand ik wil zien. Nu wil ik als ik 1 selecteer dat ik in een andere kolom automatisch 20 krijg. En als ik 2 selecteer bij opstarten query bijvoorbeeld 21. Dit ivm met werkbare dagen in betreffende maand. Kan dit?

Verder heb ik met invoerformulieren tabellen gevoed. De geselecteerde gegevens, middels keuze knoppen, in het formulier zijn weggeschreven met nummers zodat ik hiermee kan rekenen. Nu wil ik op het rapport eigenlijk hier wel weer tekst zien in plaats van 1, 2 of 3. Hoe doe ik dit.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb verwoord want ook dat is vaak best lastig.

Wie heeft de sleutel?

Beufstra

Ik heb een tijdje zitten borrelen op je vraag, maar ik snap 'm nog steeds niet.
Nu wil ik eigenlijk in een query de maandnummers omzetten in een zelf gekozen getal.
Huh? Een zelfgekozen getal voor i.p.v. de normale maandnummers? En welk getal heb je dan in gedachte voor bijv. april, wat je toch bij voorkeur op het getal 4 zou willen filteren? En dan gaat het verder:
Nu wil ik als ik 1 selecteer dat ik in een andere kolom automatisch 20 krijg. En als ik 2 selecteer bij opstarten query bijvoorbeeld 21. Dit ivm met werkbare dagen in betreffende maand. Kan dit?
Geen flauw idee wat je bedoelt.
Nu wil ik op het rapport eigenlijk hier wel weer tekst zien in plaats van 1, 2 of 3. Hoe doe ik dit.
Welke tekst?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan