• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

maandrooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanBG

Verenigingslid
Lid geworden
30 aug 2017
Berichten
942
Hallo,

Ik ben op zoek naar een formule waarmee ik in een rooster een persoon in de laatste week van de maand op de woensdag en vrijdag werkt en in de overige weken op de woensdag en donderdag.
 
Als ik de vraag lees snap ik niet wat je bedoelt
 
ik begrijp wel wat hij bedoelt, althans dat vermoed ik. Maar zonder voorbeeld is het niet heel zinning een formule te bedenken die dat doet. Want de kans is groot dat ie voor gebruik in het uiteindelijke rooster misschien heel anders moet.

wel alvast een vraag. in maart 2021 is 31 maart een woensdag, werkt die persoon dan 31 maart en 1 april of is dat de "laatste week" en wordt het dan vrijdag 2 april
kortom betekent de laatste week de laatste volle week? of is de laatste week daar waar de laatste dag in valt, wat bijna altijd een gebroken week is.

Via een voorbeeld bestandje waarin op voor meerdere maanden staat wat de gewenste uitkomst is.
 
Mij lijkt de vraag helder alleen was een voorbeeldje wel handig geweest.

In de VO
PHP:
=(WEEKDAY($A2;2)=3)+(WEEKDAY($A2;2)=4)*(EOMONTH($A2;0)-$A2>6)+(WEEKDAY($A2;2)=5)*(EOMONTH($A2;0)-$A2<=6)
 

Bijlagen

  • Rooster.xlsx
    16,3 KB · Weergaven: 35
Hallo,

Excuus, dacht dat het wel zonder voorbeeldje kon. Oplossing van VenA is precies wat ik zocht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan