Maar 1 internetvenster !!:S

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael2905

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 aug 2006
Ik kan maar 1 internetvenster tegelijk openen. Als ik er een 2e naast wil openen, om bijvoorbeeld iets te vergelijken, wordt het 1e venster gelijk gesloten. Ik kan nu maar 1 site tegelijk bekijken en dat is niet zo handig.

Hoe krijg ik dit weer terug gezet, zodat ik weer meerdere site tegelijk kan bekijken?

Hoe kan het dat ie dit ineens doet? Heb ik dan aan een sneltoets gezeten of is het anders geweest? Een virus misschien?

.................................

(menu Extra > Internet Opties > tabblad programma's > knop "Webinstellingen herstellen...") << als ik dit probeer zegt hij ik kan web instellingen niet herstellen :S

Probeer Ctrl-N voor een nieuw venster ernaast, of druk, zodra je een link wilt openen in een nieuw venster, daarbij tegelijk op de Shift knop.

Mocht dit niet helpen, gebruik dan IEFIX om de instellingen van Internet Explorer weer terug te zetten naar het origineel.

Dit is een waarschuwing daarbij:
Gebruik het programma Fix Internet Explorer iefix.exe om belangrijke instellingen van Internet Explorer naar de standaard waarden te herstellen (bij de keuze om het Internet-protocol te herstellen, kies Nee).
Verder kan het voorkomen dat op bepaalde internetpagina's de Java-software niet meer werkt.

Mocht ook dat niet lukken is er nog de 'grote' IEFIX

Voorzichtigheidshalve haal je ze alvast allebei op, en ga je er daarna mee aan de slag.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als je dit doet, wordt juist de instelling op default gezet, en dan worden die vensters opnieuw gebruikt, die optie moet juist uitstaan.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Jij bedoelt de optie: Extra -> Internet-opties -> Tabblad Geavanceerd -> Optie: Vensters opnieuw gebruiken bij activeren van snelkoppeling

Ik heb het zo gelezen dat de topicstarter helemaal geen vensters ernaast kan hebben, vandaar mijn tests met Ctrl-N en Shift-knop bij het klikken van snelkoppelingen/links (voor het openen in Nieuw venster).

Als die Ctrl-N en Shift-test wel gewoon werken, dan zou het idd. genoeg zijn die optie Vensters opnieuw .... snelkoppeling" zoals hierboven vermeld UIT te vinken.

Tijs.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Lukt nog steeds niet

:confused: Ik heb dat met die iefix geprobeert maar dat help nog steeds niet ik kan nog steeds geen 2e venster openen ook niet met ctrl+N of met de shifdt toets :confused:

Ik zou dan aan een herinstallatie van Internet Explorer denken. Probleem daarbij is, dat een hoop programma's als toolbars, pop-up blockers en antivirus vaak niet blij zijn met een herinstallatie van IE.... Heb helaas een hoop problemen gezien daarmee op bepaalde pc's...

Ok, stel dat je Internet Explorer toch in zijn geheel wilt herinstalleren.

- Haal dan in ieder geval de laatste versies van de installatiepakketten van Toolbars, pop-up blockers en antivirus op (of verifieer dat je ze nog op CD/DVD hebt ergens om te installeren).
- Haal ook via de methode beschreven op hier een volledige installatieversie van Internet Explorer 6.x NL op.
- Installeer Herstelconsole op je harddisk, door de Windows XP installatieCD in je computer te stoppen en
F:\i386\winnt32.exe /cmdcons
te doen. F: vervangen door de schijfletter van je CD/DVDspeler.
- Haal ook erunt op, en installeer het, maar maak nog geen kopie van je registry. Lees wel goed hoe je (indien de ellende toeslaat) via Herstelconsole de kopie gemaakt met erunt kunt terugzetten.

Ok, je bent nu 'all-set'. De volgende zaken zijn behoorlijk ingrijpend, dus doe netjes wat ik schrijf (print het uit, liefst, of zet deze instructie ergens op je harddisk).
- Haal jezelf van Internet af (=trek de netwerkkabel eraf of indien draadloos, schakel even de draadloze router uit, of haal je USB netwerkkaart van je pc af).
- Maak een herstelpunt
- Deïnstalleer alle toolbars, anti-spyware, pop-up blockers, virusscanners etc.
- Maak weer een Herstelpunt
- Maak een kopie van de Registry m.b.v. Erunt.
- Maak Windows wijs dat Internet Explorer NIET geïnstalleerd staat.
Plak daartoe onderstaande in het Start -> Uitvoeren vakje (let op: dit is 1 commando...):
reg.exe ADD "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}" /v IsInstalled /t REG_DWORD /d 0 /f
- Gebruik het Installatiepakket van Internet Explorer dat je had gedownload om het pakket opnieuw te installeren.
- Indien de herstart daarna lukt, herinstalleer je toolbars, pop-up blockers etc. die je eerder verwijderd had.
- Zet jezelf weer op Internet, en haal meteen de eventueel toepasbare updates van de pakketten op die je net hernieuwd geïnstalleerd hebt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Probeer het eens zo, deze eens uit vinken "browserextensies van derden inschakelen", rebooten en weer aanvinken.

Kijk hier ook eens, voor een eventuele oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan