Maar 1 pc heeft toegang tot internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucdewit

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Hallo,

Gisteren heb ik iets in de instellingen van mijn router veranderd, waardoor maar 1 van de pc's (draadloos) verbinding met internet krijgt. Ik was al een tijdje met xampp bezig om bestanden te hosten op mijn pc, en wist dat je iets in de instellingen van de router moest veranderen zodat je als je je ip intypt, je op je gehoste site komt. Nu heb ik volgens mij een vorward veranderd van disabled naar enabled veranderd, en het ip 192.168.1.8, wat achteraf heel dom bleek te zijn. Ik kan nu nog maar met 1 van de computers verbinding krijgen met internet(als ik router en kastje in de meterkast uit en aanzet, doet opeens een van de andere pc's het wel en deze weer niet). Ik kom ook niet via 192.168.1.1 in het instellingenscherm van de router, dus kan het ook niet terugveranderen. Hoe kan ik weer in 192.168.1.1 komen of hoe kan ik de router resetten zodat alles weer op de standaardwaarden staan?

Ik heb een belkin router en ADSL internet, weet niet of dat wat uitmaakt?

Alvast bedankt!

Meestal zit er achterop de router een knopje of een heel klein gaatje waar RESET bij staat. Deze moet je dan indrukken zodat de instellingen hersteld worden naar de fabrieksinstellingen.

Alleen de mannier kan verschillen. Dit verschilt per merk hoe dit moet.

Kan zijn
Restknopje 15 seconden ingedrukt houden
Restknop indrukken en vast houden en terwijl je dat doet de spanning eraf en erop zetten.

Stappen staan meestal ook in de handleiding. Hierna kun je de router opnieuw instellen.

Als je de boekjes niet meer hebt dan staat deze vaak ook op de bijgeleverde cd of even op de website van de fabrikant zoeken naar jouw type router. Meestal staat daar ook wel de handleiding.

Nadat je de router gereset hebt ook de PC even herstarten.

Bedankt voor je snelle reactie. Helaas heb ik geen reset knop op mijn router kunnen vinden. Het is overigens een Belkin wireless 2.4Ghz 802.11G router. Ik ga maar eens op zoek op de site van belkin.. Als iemand nog een andere oplosing weet, hoor ik het graag.

Edit: Van de site van Belkin word ik ook niet veel wijzer:S Iemand nog een idee?

Laatst bewerkt:
Goed zoeken, want de reset mogelijkheid zit er 100% zeker op!

Wat ik al eerder aangaf even in de handleiding kijken. Staat op de cd. Daar staat altijd alles omschreven welke opties er zijn en waar het resetknopje zit of hoe je hem moet resetten.

Het is gelukt, alles werkt weer volgens behoren!:) Resetknop kon ik niet zien aangezien ik de router onder een bureau heb en dat ding ontzettend klein is.. Heb gewoon niet goed gekeken denk ik:o

Bedankt allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan