maar 130 van 200GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristofmx

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2002
bij mij is het ook zo een probleem, ik zie slechts 130 van mijn 200gig al vanaf bij de installatie.

bij de installatie op een lege schijf moet ik eerst formatteren en eventueel partitioneren.

in dit venster geeft hij me ook slechts een mogelijkheid om max +/- 131000 MB te gebruiken, kan ik dit ook oplossen met Service Pack 2 of heb ik een ander probleem.

ik hem een ASUS a7a266 moederbord.

groeten mx

Sp2 installeren en je zou de resterende ruimte ook moeten zien in schijfbeheer

maar dan zie ik in de installatie slechts 130, maar ees SP2 der opsta ist ok? of ligt het aan mijn MB?

Heb je sp2 er al op staan? Zo nee dat eerst doen. Zo ja dan ligt het ergens anders aan

Als je 2 problemen ( deze ) en de huidige ergens iets met elkaar te maken hebben, dan zou ik het volgende doen:

mijn data veilig stellen (naar CD / DVD) en dan opstarten met de CD van Windows. Gelijk aan het begin op een toets drukken (pas dan wordt opgestart vanaf CD) en vervolgens in een van de vervolgschermen ALLE partities verwijderen, OOK de primaire. Vervolgens een nieuwe primaire partitie maken en desgewenst andere partities. Eventuele blokkades / probleemveroorzakende verborgen partities moeten dan geelimineerd zijn.
Als je dan opnieuw installeert en het probleem zoals in je andere vraag staat, doet zich weer voor, dan zou je heel misschien aan een hardwarematig probleem moeten gaan denken.

Btw. het betreft toch niet een machine van een van de grote "merk"namen zoals bijv. HP of Packard &.... of Compaq, waarop mogelijk verborgen partities zijn ingesteld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan