Maar 20 min internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

webpie

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Hallo ik zit met een groot probleem.
Ik heb sinds kort een nieuwe laptop. Een Dell d610. Werkt fantastich alleen ik kan maar 20min internetten.
Gaat ook over naar toegangspunt.
Terwijl ik met een andere laptop gewoon kan internetten.een packard bell easynote.
de router is van d-link de di-524. heb verschillende kanalen geprobeert maar hielp niets.
dus wie kan mij helpen. heb de laptop apart getest.
Mijn netwerkkaart is Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection

Laatst bewerkt:
Kun je eens op je router kijken (in de webinterface) naar de log? Verder kun je eens proberen of je bedraad wel internet houdt. Verder kun je eens kijken of er op de router een mogelijkheid bestaat om de tijd in te stellen hoe lang jij internet hebt. Wat ook nog wel eens wil helpen is even de internetverbinding helemaal deleten en zelfs even je netwerkkaart deleten onder apparaatbeheer. Kortom: even alles opnieuw instellen.

bedraad wel internet gaat goed.

op de router een mogelijkheid bestaat om de tijd in te stellen hoe lang jij internet hebt kan ik niet vinden maar met mijn andere laptop kan ik gewoon een avondje internetten

Wat ook nog wel eens wil helpen is even de internetverbinding helemaal deleten en zelfs even je netwerkkaart deleten onder apparaatbeheer. Kortom: even alles opnieuw instellen. gedaan wel internet weer internet maar niet lang

als ik de laptop opnieuw opstart gewoon weer internet voor even

is het verstandig om mijn router te ressetten

Ja resetten naar de fabrieksinstellingen zou je wel eens kunnen proberen. Er bestaat overigens ook software (dus op je laptop) die maar bepaalde tijd toegang tot internet geeft. Heel vaag probleem vind jeniet?

kan ik dus proberen

hoe vindt ik dat bij de software. netwerkkaar is Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection

welke software bedoelje eingenlijk Er bestaat overigens ook software (dus op je laptop) die maar bepaalde tijd toegang tot internet geeft.

Je hebt software waarmee je kunt instellen dat je maar een bepaalde tijd op internet kan. Een kinderfilter zou de reden kunnen zijn

nou dat kan niet de pc is nieuw dus nu weet ik het niet meer.

Mensen,

Ik heb precies de zelfde netwerk kaart en heb ook telkens maar 2 á 3 minuten internet.
Weet iemand wat het probleem kan zijn? ik heb een acer aspire 1640Z

Ik dacht ineens nog hier aan. De wireless zero configuratie service van windows probeert altijd betere netwerken te vinden. Kun je deze eens uitschakelen?

Dat doe je zo:

Rechtsklikken op mijn computer -> beheren -> klik services en teopassingen -> klik services -> scroll naar de onderkant -> dubbel klik op wirelles zero configuratie -> zet het startup type op uitgeschakeld en klik ook op de stop knop.

Misschien nog even kijken bij het energie beheer voor je netwerk kaart in je laptop.

Dit kan ingesteld staan dat bij geen activiteit de kaart uit mag schakelen.
Sommige WiFi kaartjes stellen dit energiebeheer standaard in, andere soorten / merken weer niet.
Soms krijg komt de kaart niet weer tot leven nadat energiebeheer deze uitgeschakeld heeft alleen met een herstart pc/ laptop

zeker de moeite waard voor een inspectie energiebeheer van de WiFi kaart

zelf zet ik energiebeheer voor WiFi uit en zet handmatig de WiFi aan en uit, Zo heb je geen last meer van het energiebeheer

Misschien nog even kijken bij het energie beheer voor je netwerk kaart in je laptop.

Dit kan ingesteld staan dat bij geen activiteit de kaart uit mag schakelen.
Sommige WiFi kaartjes stellen dit energiebeheer standaard in, andere soorten / merken weer niet.
Soms krijg komt de kaart niet weer tot leven nadat energiebeheer deze uitgeschakeld heeft alleen met een herstart pc/ laptop

zeker de moeite waard voor een inspectie energiebeheer van de WiFi kaart

zelf zet ik energiebeheer voor WiFi uit en zet handmatig de WiFi aan en uit, Zo heb je geen last meer van het energiebeheer

Goede tip! Dit zou het misschien wel eens kunnen zijn.:thumb:

nee ook niet helemaal geen verbinding.

misschien dat jaaj het wel lukt hoor het graag

hallo ben even teruggegaan waar ik de laptop heb gekocht en die zei dat ik moest kijken of de DHCP ingeschakeld staat.

Heb ook een andere router (ander merk belkin) meegekregen en moest dat maar eens proberen.
Jullie horen hier meer over heb pas vanavond tijd :d

router nog niet geprobeerd eerst de d-link nog doornemen.
wat moet je eigenlijk bij WAN neerzetten welke mac adress dus van welke pc. Of moet het van de router zijn zoja hoe zie je die

werkt nog niet echt lekker. Heb ook op internet lopen googlen kam ook ook tegen dat je ook je netwerkkaart de kanaal kan veranderen in dezelfde als je router.

En wat is beter
WPA-PSK
WPA
WPA2-PSK(AES)
WPA2(AES)
WPA-PSK/WPA2-PSK

Als je een vast kanaal wil instellen zou je de voorkeur moeten geven kanaal 1, 6, of 11. Deze kanalen hebben geen overlapping met andere kanalen. Dit hoef je alleen maar te doen in je AP, je clients pakken dit kanaal vanzelf wel op.

Ik weet niet of je iets heb dat je kan zien waar mee kan zien wat er allemaal in je omgeving actief is op welk kanaal, soms zit er z'n tool in je AP of in de software van je WiFi kaart. Kijk dan even waar de minste gebruikers op zitten en gebruik dit kanaal dan heb je het minste last van interferentie van andere WiFI gebruikers.

Qua encryptie is WPA/WPA2-PSK prima, pak in elk geval een encryptie die ondersteund word door al jou gebruikte WiFI-netwerkkaarten. Bijna alle moderne WiFi kaarten ondersteunen bijna alle soorten encryptie maar dit is niet altijd zo.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan