maar 3,5 gb geheugen herkend in bios

• Onderwerp starter Onderwerp starter wahi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wahi

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
Goedendag,

Net een nieuwe pc inelkaar gezet. Asus p5kpl/1600 met 2 * 2 gb ddr 800 mhz geheugen.
Alles werkt goed, echter in de bios wordt maar 3,5 GB geheugen herkend. Ik heb geen onboard videokaart die daar de oorzaak van kan zijn. Heeft iemand een idee, misschien een bios instelling?

het gaat om corsair geheugen en in windows xp 64 wordt ook 3,5 GB herkend.

Voor de rest heb ik er een wireless lan kaartje en een usb kaartje inzitten, maar die nemen toch geen 512 MB geheugen weg??

Alvast bedankt.

Groeten,

Eeuwe

Laatst bewerkt:
Het "toeval" wil dat de 2 giga modules van Corsair niet op de QVL lijst van Asus voorkomen. Nu zegt dat nog helemaal niets, maar ik wilde je deze info toch niet onthouden.

het kaartje is de asus eah3450 silent 512 MB.

Die qvl lijst is de lijst waarin staat welke simms asus ondersteund?

Ik denk niet dat het ermee heeft te maken, maar kan een optie zijn.

Iemand nog ideeen?

Bedankt voor de snelle reakties!!

het kaartje is de asus eah3450 silent 512 MB.

Die qvl lijst is de lijst waarin staat welke simms asus ondersteund?

Ik denk niet dat het ermee heeft te maken, maar kan een optie zijn.

Iemand nog ideeen?

Bedankt voor de snelle reakties!!
Correct. Die lijst vind je links in beeld als je de pagina van het plankje bij Asus bezoekt.

Het is echter ook een beetje "kul" denk ik, want bij mijn Asusbord werkte het precies andersom: ik had geheugen uit die lijst gekocht, maar de assembleerder van Alternate meldde voor aflevering van de machine dat ze het geheugen niet werkend konden krijgen. Dat lukte hen wél met modules van g.e.i.l. en je raadt het misschien al.............. díe modules stonden juist weer NIET op de QVL.

Ja gek verhaal. Zou een bios update oplossingen bieden voor mijn geval? Heb ook gehoord dat het updaten nog al eens mis gaat. Zelf met mijn vorig bordje hier nooit problemen mee gehad (asus a7v8x-x)

Vanmiddag deze vraag maar eens bij ASUS afvuren :)

Maakt het nog verschil of ze in de gele banken of de zwarte zitten?? ze zitten beide in de zwarte nu. dus 2e en 4e bank.

Straks is het gewoon een simpele instelling ?

Alvast bedankt!!!!

De bankjes zijn wel goed.
Biosupdate heb ik inmiddels zo'n 4x (!) gedaan en alle keren probleemloos. Ik update middels het perfect werkende Asus Windows tooltje. Ik download vooraf wel de biosfile, maar verder update ik gewoon terwijl Windows draait.
Ik heb het nog niet aangedurfd om óók de biosfile online, tijdens het onder Windows draaiende updatetooltje, binnen te trekken. Ik was en ben een beetje bang voor een kleine hik in de w w w verbinding en dan zouden rapen gaar zijn.

Als jij digitale fotootjes schiet van je belangrijkste biosinstellingen (momenteel van toepassing) en je zet daarna de hele handel op default / standaard waarden, dan kun je het e.e.a. wellicht testen?

Laatst bewerkt:
bij systeem gegevens in de bios vond ik:

installed 4 GB
useable 3,5 GB

strange....????

Laatst bewerkt:
Dit laatste kan bijna niets anders betekenen dan dat 32 bits Windows actief is................

Ja zat ik ook aan te denken, gek terwijl ik XP 64 bit geinstalleerd had.

Hij gaf dit trouwens ook al aan zonder dat ik een besturingssysteem had geinstalleerd kan ik me nog herinneren.

Echter, heb nu vista 64 bit erop staan. Hier staat keurig de 4 gig aangegeven. :):)

Als alles nu ook nog maar gebruikt wordt :confused:

Bedankt voor de snelle reakties ik denk dat het nu is opgelost.

Groeten,

Eeuwe

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan