Maar 3,5GB RAM in 32-bit Vista?!?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

remonhoon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jul 2010
Berichten
4
Hallo,

Ik heb reeds mijn RAM-geheugen omhoog gegooid naar 4GB. Mijn besturingssysteem, 32-bit Windows Vista Home Premium, geeft aan dat er maar 3582Mb geïnstalleerd is.

Nou heb ik wat rond gezocht en de:
BCDedit /pae forceenable
werkt ook niet.


Hoe nu verder?
 
Je bent tegen de limitatie aan gelopen van een 32 bits OS. Als je de volledige 4 Gb wilt benutten, zul je een 64 bits OS moeten gaan installeren, en in het geval van windows houdt dat in, dat je compleet opnieuw moet gaan installeren :)

Suc6! :thumb:
 
Okee, moet ik dan een nieuw OS kopen of is er een mogelijkheid om Windows opnieuw te installeren als 64-bit?
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen ,

Je zal een 64 bits versie moeten kopen .
 
Je kan ook eBoostr gebruiken om die halve gigabyte te benutten: http://www.eboostr.com/

Dit programma is een soort ReadyBoost, maar dan veel beter. Dit programma was eerst bedoeld alleen voor XP te zijn, maar uiteindelijk is die ook voor Vista en 7 uitgekomen. Het gebruikt je RAM (die 0,5 GB kan hij ook gebruiken) en andere apparaten, zoals een USB stick om je programma's in te cachen, zodat die veel sneller draaien.

Je moet helaas wel de PRO versie hebben van €40, maar dan heb je wel wat (Ik heb hem ook, maar dan gratis op de manier waar meneer eBoost niet blij mee zal zijn :thumb:)

(benutten, wat een duur woord voor mijn leeftijd) xD
(wel grappig dat er zoveel members zijn die zich voor 1 vraag opgeven)
 
Laatst bewerkt:
volgens mij mag je met vista met dezelfde key of de 32bit of de 64 bit instaleren.
zolang er maar 1 pc draait met die key.

dit is met windows 7 ook zo.
 
Wat wij allemaal over het hoofd zien is of hij wel een 64 bit processor heeft. Dus mijn vraag luidt:

Heb jij een 64bit processor (Elke Intel Core 2 ..... en AMD nogwat 64 (weet niets van AMD af) is 64 bit)
 
Gezien zijn andere vraag:p
Laptop (Dell Inspiron 1720):
*Intel Core 2 Duo T7250 @2.00GHz
*4GB RAM-geheugen
*300GB Hard-drive
*32-bit Windows Vista Home Premium
*256Mb GeForce 8600M GT (Grafische kaart)
 
Het enige wat er over de processor vermeldt staat is: Intel Core 2 Duo T7250 @2.00GHz 2.00GHz

Is dit nou een 64-bit processor? En kan ik hiermee windows op 64-bit installeren?
 
volgens mij mag je met vista met dezelfde key of de 32bit of de 64 bit instaleren.
zolang er maar 1 pc draait met die key.

dit is met windows 7 ook zo.

Klopt, je kan in de handel dvd's krijgen, waar beiden op staan 32/64 bits :)
 
als je 64 bit moet kopen, dan lijkt me dat je kunt upgraden (weet het niet zeker). Maar als dat niet zo is, dan moet je de bovenstaande antwoorden maar volgen :)
 
Je kan niet upgraden van 32bit naar 64bit, dat wordt gewoon een schone installatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan