maar 32 mb dedicated geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

denniej

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 apr 2014
goedemorgen

ik heb afgelopen week een nieuwe laptop gekocht een hp pavilion ts steelbook 15
nu zit er een intel graphics 4000 kaart in onboard
nu wilde ik eigenlijk een spel gaan spelen althans heb er meerder op staan maar er draait er geen een
wat ik altijd doe is op www.canyourunit.nl kijken of ik het spel wel kan draaien op mijn pc
nu geeft ie aan dat alles goed is behalve het geheugen van de video kaart hij zegt dat ie maar 32 mb dedicated geheugen heeft
als ik mijn schermresolutie wil aan passen kan ik daar kijken hoeveel geheugen dat ie heeft en dat is +-1100 mb maar de rest van de kaart
word gedeeld met de pc terwijl de pc al 4gb geheugen heeft

nu is het probleem dus dat ik geen een spel kan spelen of het beeld stottert of het spel start niet op

het kan tog niet zo zijn dat ik nu anno 2014 een nieuwe laptop koop en maar een videokaart heb van maar 32 mb

nu heb ik hp gebeld daar hebben ze dus totaal geen verstand van laptops en dergelijke en die kunnen mij ook niet verder helpen
althans ze zeggen dat als ik een spel zou spelen en ik 512 mb nodig zou hebben dat ie dan automatich omhoog zou gaan maar dit is niet het geval

nu heb ik op internet gevonden dat je in de bios het geheugen zou kunnen veranderen maar ook dit kan niet ik kan alleen datum en tijd aanpassen in de bios meer is er niet aan te passen

kan iemand mij helpen ??

mvg dennis

Hoe heb je vastgesteld dat HP geen verstand heeft van laptops? Zelf ben je ook niet al te handig bezig door eerst iets te kopen en je dan af te vragen of het wel voldoet aan je wensen en eisen.

Maar goed. Terug naar je vraag. De ingebouwde videokaart heeft maar heel beperkt eigen geheugen (dat is dus die 32mb). Is er meer nodig dan wordt er geheugen gedeeld met het geheugen van je laptop. Zoals je gezien hebt wordt er bij jou ongeveer 1100mb gedeeld. Dus HP had gelijk dat dit dus automatisch gaat. Leuk verder wat canyourunit zegt, maar het is maar een indicatie die zij geven. Het advies is lang niet altijd nauwkeurig genoeg. De Intel 4000 is gewoon niet heel erg sterk.

nou die laptop heb ik eigenlijk niet eens gekocht maar gekregen en dan zeg ik niet nee dankje want hij is niet goed genoeg

maar nu zijn er een hoop spellen die gewoon stotteren enof niet eens opstarten dit kan tog niet of ligt dit aan mij?

Vraag verplaatst, gaat uiteindelijk om een laptop.

Hoi,

Welkom op Helpmij .Nl

Klopt een gegeven paard mag je niet in de bek kijken, maar dit is niet echt een notebook om te gamen en je meld ook niet welke games je wilt spelen maar verwacht er niet te veel van:confused:

het gaat hier om ghost recon fs en thief en was bezig met the elder scrolls maar ik stop er maar mee denk ik

maar tog blijf ik het raar vinden aangezien ik 7 jaar geleden een laptop kocht voor 500 euro waar ik altijd world of warcraft op heb gespeeld

en dan krijg ik nu een laptop van 600 euro en daar doet totaal niks het op

maar ik denk dat ik de hoop op geef

Een Intel HD 4000 is zeker geen game-kaart. Dit is een kaart die vooral gemaakt is voor huis-tuin-en-keuken toepassingen. Hij is vergelijkbaar met de NVIDIA GeForce 610M/710M, oftewel simpele 3D-toepassingen zal ie wel trekken, maar meer ook niet. Het is inderdaad gek dat deze laptop voor €600,- geen dedicated videokaart heeft. Meestal heb je voor dit geld wel zo'n NVIDIA GeForce 720M, die nog iets beter presteren: klikkerdeklik!

HP-laptops zijn inderdaad overprijst. Die Intel HD 4000 jat ook nog eens ongeveer 500MB van je RAM wanneer je een 3D-toepassing uitvoert om als videogeheugen (dedicated memory) te gebruiken. En je hebt maar 4GB RAM, dus zul je daarmee ook nog eens in de knoop komen.

Om alles uit die Intel HD 4000 te halen, kun je het beste de drivers up-to-date houden. Misschien win je hiermee wel een paar fps. Voor drivers zie hier: klikkerdeklik! Bovenste genoemde driver downloaden en uitvoeren. Je hoeft je geen zorgen te maken dat de nieuwe driver de oude overschrijft en begint te buggen of zoiets. Dit regelt het programma zelf allemaal. Daarna laptop opnieuw opstarten en misschien zie je iets van verbetering.

Je zou denken: Ik kan toch ook gewoon simpel een nieuwe videokaart in de laptop laten zetten bij de lokale pc-boer? Dat kan helaas niet. Videokaarten zitten vastgesoldeerd op het moederbord. Deze kun je niet vervangen/toevoegen. De enige onderdelen van een laptop die men kan upgraden zijn de accu, de HDD, het RAM-geheugen en bij sommige modellen ook de draadloze netwerkkaart.

Laatst bewerkt:
Mijn advies als je wil gamen:

Gooi deze laptop als "nieuw" op een online market (marktplaats, tweakers, ect)

Koop een Game PC (deze bijvoorbeeld: http://gamepc.nl/amd-game-pc) of een Laptop die niet gebruikt maakt van een HD 4000

het kan tog niet zo zijn dat ik nu anno 2014 een nieuwe laptop koop en maar een videokaart heb van maar 32 mb

nou die laptop heb ik eigenlijk niet eens gekocht maar gekregen

Op dat moment besloot ik om niet meer verder te lezen. Ik vraag me af waar je mee bezig bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan