MAC adres clonen naar ASUS WL-300g

Status
Niet open voor verdere reacties.

stinos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2004
Hallo!
Ik heb een ASUS WL-300g gekocht en probeer daarmee sinds enige dagen draadloos te internetten. Het lukt me wel om draadloos verbinding te maken met het accesspoint, maar internetten gaat niet... Wel kan ik op internet via het draadloze netwerk van mijn buurman, die dat niet beveiligd heeft. Mijn provider van kabelinternet is chello. Ik heb inmiddels begrepen dat mijn probleem er in zit, dat het MAC adres wat als eerste wordt gezien onthouden wordt. Nu ik een nieuw AP ertussen heb gezet; klopt dat dus niet meer. Zaak dus om het MAC adres van mijn laptop te clonen naar het AP. Echter makkelijker gezegd dan gedaan. In de setup zit daarvoor geen tool. Kan iemand mij helpen?
ALvast bedankt.

Leuk zo'n buurman.Gratis internetten !

Ok.Back to the topic.

Werk je met XP ?
Heb je SP2 geinstalleerd ?
Het MAC adres van je netwerkkaart zal toch wel op de kaart zelf staan resp op de verpakking ?

Hi upsidaisy!

Bedankt voor je snelle reactie.
Is inderdaad prima zo'n buurman. Ik denk dat ik m'n accesspoint maar terugbreng en m'n abonnementje opzeg...

Allright; serieus nu:
Ik werk idd met windows xp sp2.
Het mac adres van het AP staat op de onderzijde. Daar heb ik volgens mij alleen niets aan. De bedoeling is volgens mij dat chello mijn laptop mac adres herkent. Het mac adres van het AP moet dus hetzelfde worden als die van mijn pc. Dat is nou juist wat mij niet lukt.

Can you help me?

Bye!

Ik zou maar eens beginnen met wireless zero config in XP uit te zetten.(start/configuratie/systeembeheer/services)
Vervolgens doe je de configuratie met kabel.Meestal heb je dan op een cd-rom een stukje software meegekregen voor de ASUS config.Als je dit installeert dan loop je meestal door een schermpje.
Bij mijn weten is het MAC adres niet van je AP,maar van je netwerkkaart.Door dit adres in te vullen in het configscherm ben jij alleen bevoegd om via je AP te werken en dus niet zoals bij je buurman(iedereen kan aanschuiven)
Ik weet niet of er een WEP-key op AP staat.Dit staat dan aan de onderzijde (Dat is dus GEEN MAC)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan