Mac adres probleem bij chello internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Na ongeveer twee weken te hebben ge-internet ligt de boel er nu uit. Twee keer drie kwartier is mijn dochter aan het lijntje gehouden bij Chello en uiteindelijk komt het volgende er uit. Iets waar ik niks van snap. Misschien kan iemand dit duidelijk uitleggen.

De PC een ACER (aspire) met windows xp heft bij ons thuis altijd geinternet via zonnet (versatel). Eigenlijk zonder problemen. Nu staat de pc thuis bij mijn dochter en zij heeft nu Chello light oid. Modem werkt goed, is verbonden maar er wordt wel een inlogfout gegeven.
Chello zegt dat dit nu komt doordat de pc een uniek MACadres ontbreekt. Ik moet nu de fabrikant van Acer opbellen en vragen naar software met een uniek mac-adres?? Of een nieuwe netwerkkaart of een router kopen?? Is dat mac adres iets anders dan het fysiek adres?
En is er een alternatieve methode?

gr Paul

http://provisioning.upc.nl/ doet niets!!??

Overigens dat fysieke adres (MAC) had ik gevonden op de pc van mijn dochter. Opgeschreven en thuis op mijn eigen pc vergeleken met het fysiekadres van die pc. Staat dezelfde!! Lijkt mij niet goed toch? Misschien de reden dat zij niet kan internetten??

Je moet wel, na aangemeld te zijn, nee intoetsen, dat dus de gegevens onjuist zijn en dan het macadres opgeven wat er wordt gebruikt.

Vervelend is wel als het macadres hetzelfde is ( indien er nog meer van deze nummers zijn aangemeld ) dat chello dit kan weigeren omdat deze al in gebruik is, alleen de andere nummers zullen verschillend zijn, kabelmodemnummer.

Maar met proberen kom je een hoop te weten.

Tja via de telefoon contact met mijn dochter. Zij kan via provisionering.upc.nl alleen maar het menu krijgen om haar SID en WW in te voeren. Vervolgens lukt het niet om verder te komen. Het MAC adres kan niet worden gwijzoigd. Ik kan op mijn pc helemaal niet op die site terecht. Ik heb dan ook geen chello maar internet adsl via versatel.

Ik had het fout, je moet ja aangeven en dan kom je verder, foutje, bedank.

Dan word de netwerkkaart opnieuw geinitialiseerd.

Laatst bewerkt:
Daar gaat het nml ook fout. Bij "ja" volgt weer het menu om sid en ww in te voeren. Of je krijgt de melding dat aanmelden niet lukt en als fouttype: "onbekende fout"
Daarna dus tussen de middag weer chello/upc gebeld. En toen hebben ze daar vanalles en nog wat gecontroleerd en uiteindelijk gezegd dat het probleem in het mac adres zit. Er is dus iemand met zo'n pc en hetzelfde mac adres (BEN IK DAT ZELF DAN???) en daarom kan de pc van mijn dochter géén verbinding krijgen. Maar ik zit zelf niet bij chello!!!

Toch maar de fabrikant bellen en vragen om een uniek mac adres???

Laat de fabrikant dat idd oplossen, het veranderen van een macadres gebeurt via een programmaatje van de leverancier van de netwerkkaart, maar dat gaat niet zo makkelijk en je moet een uniek nummer hebben.

Bamekipa zei:
Daar gaat het nml ook fout. Bij "ja" volgt weer het menu om sid en ww in te voeren. Of je krijgt de melding dat aanmelden niet lukt en als fouttype: "onbekende fout"
Daarna dus tussen de middag weer chello/upc gebeld. En toen hebben ze daar vanalles en nog wat gecontroleerd en uiteindelijk gezegd dat het probleem in het mac adres zit. Er is dus iemand met zo'n pc en hetzelfde mac adres (BEN IK DAT ZELF DAN???) en daarom kan de pc van mijn dochter géén verbinding krijgen. Maar ik zit zelf niet bij chello!!!

Toch maar de fabrikant bellen en vragen om een uniek mac adres???

Ik zal je dit duidelijk proberen uit te leggen.

Bij chello werken we met een systeem dat een mac-adres van het modem en een mac-adres van een ander netwerkonderdeel (e.g. Netwerkkaart, Router) koppelt aan een account.
Dit wordt gedaan via de aanmelding via http://provisioning.upc.nl of ip: 62.179.105.77 .
Daar wordt door het systeem nagekeken welk mac-adres het modem en het netwerkonderdeel heeft en dat wordt in het systeem gezet.
Als je dan de volgende keer weer op het internet wil, dan kan je dat automatisch, omdat het systeem de combinatie herkent.

In jouw geval betreft het dus een niet-uniek mac-adres.
Er zijn een aantal mac-adressen die standaard worden gebruikt voor massaproductie (de wel-beroemde Aldi-Medion Pc's en ook andere). Deze worden meteen door het systeem gefiltert, wat vervolgens een foutmelding terug geeft.
Ik weet niet of het met de Acer Aspire's gelijk is, want als dat zo is dan zal er zoals al aangegeven een uniek mac-adres aan worden gevraagd bij de leverancier.

Indien de PC een uniek mac-adres heeft gekregen kan je normaal de aanmelding doorlopen en vrij en blij internetten.

Zoals ook al aangegeven is het ook een goede mogelijkheid om een router aan te schaffen.
Daarmee kan je gewoon door de aanmelding heen komen net al met een normale PC.
Ga naar de al eerder genoemde site als je verbinding hebt via de router.
Loop de normale aanmeldingsprocedure door. Reset (van de stroom halen) het modem en de router en je hebt internet daarvia.

De volgende: een nieuwe netwerkkaart kopen vind ik eigenlijk een nutteloze oplossing.
Je hebt al een werkende netwerkkaart, alleen die heeft niet een goed mac-adres welke gewijzigd kan worden.

Dus dat zijn de opties die je hebt op het moment.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan