MAC-adres toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senne24

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2012
Goedeavond,

Meestal los ik netwerk problemen zelf op d.m.v het afspeuren van fora, maar hier kwam ik echt niet uit.

Ik wil mijn ports forwarden zodat ik toegang heb tot meer functies op de PS3 (o.a. party's maken). Dit lukte na veel gedoe redelijk en ik heb nu in mijn router een toepassing gemaakt die ervoor zorgt dat mijn NAT-type op open komt te staan. Het enige wat ik moet doen is deze toepassing toevoegen aan het apparaat "de PS3" maar die kon ik niet vinden in de lijst met apparaten.

Op internet vond ik dat de PS3 meestal Unknown-xxxx-xxxx-xxxx heet. Hiervan heb ik er 3 in mijn netwerk en dus had ik bij alle 3 om ste beurt die toepassing toegevoegd. Bij alle drie bleef mijn NAT-type op strict. Dat vond ik raar dus zocht ik nog wat verder en uiteindelijk vond ik hoe ik het MAC-adres (die xxxx-xxxx-xxxx'jes) van mijn PS3 kon achterhalen. Wat bleek, mijn PS3 MAC-adres stond niet in de lijst van apparaten in de router, ik kan dus niet de toepassing toevoegen aan mijn PS3.

Ik denk dat ik, al dan niet per ongeluk, het PS3 MAC-adres heb verwijderd en nou is mijn vraag: "Hoe voeg ik het PS3-MAC-adres toe in mijn router (ervan uitgaand dat dit mogelijk is)?"

Bij voorbaat dank,

Senne

Het type router is de Thomson TG789vn

PS. Ik kan met mijn PS3 wel verbinding maken met het netwerk, alleen het MAC-adres staat niet in de lijst.

Heb 'm al weer gevonden. Lan-kabel in m'n PS3 gestopt en hij verscheen weer.

Kan als opgelost worden bestempeld.

Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Mooi dat al opgelost is.

Je kunt de vraag als opgelost zetten door de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.].

Mvg,

Frank Wannet
Supermoderator Helpmij.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan