Mac adres weg ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan rap

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Heb eigenlijk geen probleem maar een vraag, heb een thuisnetwerk via een E-Tech wireless router, alles werkt perfect maar 1 van de pc,s die hier mee werkt logt in zonder Mac adres, als ik deze via ipconfig /all opvraag staat er ook bij fysiek adres alleen maar nullen 00-00-00-00-00-00 heb windows xp en netwerkkaart SIS900-Based PCI Fast Internet Adapter kan ik ergens in xp een mac adres invullen of is dit een normaal verschijnsel??

Het invullen van je MAC adres doe je niet in Windows maar in de Client van de E-Tech Wireless Router.
Client is een stukje software en zou evt staan op bijgeleverde cd-rom.
Anders moet je dit doen via het configuratie stuk dus in de browserbalk zonder www etc.

Succes.

NB:Vul dan meteen je WEP in !

mac weg

o.k. tot zover snap ik het, maar het mac adres van de router is niet weg maar het mac adres van de netwerkkaart die in 1 van de pc,s zit is er niet meer, alles werkt verder o.k. en als ik in de router kijk welke pc,s er allemaal ingelogt zijn geweest staat deze er ook gewoon bij, alleen staat er bij mac adres 00-00-00-00-00 terwijl bij de andere pc,s er wel gewoon een mac adres staat. als ik nu op onderzoek uitgaat op die pc en ipconfig /all intypt staat daar bij het mac adres ook 00-00-00-00-00-00 dus dat klopt wel !!! alleen vraag ik mij af waar is dit adres gebleven en waar kan ik het opnieuw instellen.

het mac adres van je netwerkkaart kun je in de client ingeven of via de browser in de configuratie-optie van je router.
Heb je wel een save gedaan na invullen ?

mac weg

o.k. dat kan ook wel, maar de netwerkkaart waar het omgaat heeft van zichzelf geen mac adres meer.

als ik in de PC kijk bij status van lan varbinding en dan details kiest staat er het volgende:

Fysiek adres 00-00-00-00-00-00 mac adres XXXXX
IP-adres 192.168.1.xxx Ip adres van router
Subnetmasker 255.255.255.0
enz.enz.enz

dus dat wil zeggen dat de netwerkaart die in de PC zit geen eigen Mac adres heeft, die krijgt hij volgens mij niet van de router maar staat er van af de fabriekage gewoon ingebakken,,,,,,of heb ik het mis????

we praten toch wel over dezelfde kaart,namelijk die voor draadloos ? Toch ?

mac weg

Denk het niet, het gaat over de vaste netwerkkaart die in mijn pc zit, die is dus met een utp kabel met de router/access point verbonden. daar van is dus het mac adres weg, alles werkt verder goed hoor maar het is alleen vreemd dat deze geen adres (meer) heeft.
het access point werkt verder met de laptop draadloos ook goed, dus er is verder niks aan de hand. alleen dus dat mac adres

merkwaardig.heb je het onlangs vernieuwd ?
gezien het feit dat het allemaal funktioneert,zou ik het met je isp eens overleggen.

mac weg

De ISP heeft er volgens mij niks mee te maken omdat al het internetverkeer via de router gaat, en deze pc niet direct contact maakt met het internet. dus kweet het ook niet, alles werkt maak mij ook geen zorgen maar was alleen benieuwd of iemand hier iets mee kon doen

het probleem is niet opgelost, heb een nieuwe netwerkkaart gekocht voor 8euro en nu maar hopen dat deze wel blijft werken met een mac adres.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan