MAC Adres

• Onderwerp starter Onderwerp starter Noek
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Noek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Hallo,

Weet iemand hoe je het MAC adres van een netwerkkaart onder Windows 98 kunt veranderen??? Onder Windows XP weet ik het wel, maar onder Windows 98 kan ik niet uitkomen.

'k Hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes,
Noek

Een MAC adress kan je niet veranderen
Dat is een ingebakken nummer van je netwerk kaart
Waarschijnlijk bedoel je een IP nummer?

Macadressen kun je wel veranderen maar dan zal je netwerkkaart het wel moeten ondersteunen. Meestal hebben de el cheapo kaartjes die mogelijkheid niet

Ok, stel dat ik een goede netwerkkaart heb die het wel ondersteund om het MAC adres te veranderen, hoe doe ik dat dan in Windows 98?

P.S. Bedankt voor de reacties.

Heb zo geen 98 machine bij de hand maar je zou bij de eigenschappen van je netwerkomgeving kunnen kijken of je het daar kunt vinden.

Ben eigenlijk wel benieuwd waarom je het macadres wilt wijzigen

Ik heb uiteraard even in de eigenschappen gekeken van het netwerk gedeelte, maar kon het niet vinden.

Waarom ik het wil veranderen is omdat: bij Chello (UPC), als je en Terion modem hebt, en je netwerkkaart gaat stuk, je een probleem hebt. Dan moet je weer naar UPC bellen en dan zit je weer een aantal minuten in de wacht etc. etc. en daar heb ik geen zin in, dus bereid ik me vast voor, voor het geval dat.

Een Macadres kun je niet veranderen .
Het zit in de chip ingebakken.

En toch ben ik kaarten van 3com tegengekomen die de mogelijkheid wel hadden

Geplaatst door m@rio
En toch ben ik kaarten van 3com tegengekomen die de mogelijkheid wel hadden

weet je een type nummer? kon er geen vinden op 3com site.

Ik heb wel ergens gelezen dat een mac adres softwarematig een ander nummer kan krijgen, dus een soort van tabel waar alles wordt omgenummerd. Dit moet dan ook door het OS ondersteunt worden. XP kan dit misschien wel en win 98 misschien niet.

Softwarematig kan dit verandert worden maar het echt MAC adres blijft behouden. Checkt dit maar.
Ik begrijp echt niet waarom je dit wilt veranderen. Dit mac adres is normaal voor niets nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan