Mac-Adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knikkertje

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2009
Berichten
8
Hallo,

Wij willen graag met onze Ds online.
Maar het probleem is dat ons Mac-Adres het blokkeerd.
Hoe kunnen wij dit uitschakelen?

Mvg Knikkertje!
:thumb:
 
hallo,

ik denk dat het licht aan je router, als je die hebt beveiligd, op mac adres dan kan je er nog niet op.
als dit het geval is, dan moet je dit uitschakelen, hoe dat licht aan het merk router.
dit moet je uitschakelen.
als je niet weet hoe dit moet, reageer dan op mij, en noteer je soort router.
 
SpeedTouch router!
Als ik het uitschakel wat zijn dan de gevolgen?
Ik wil geen hackers/ virussen!
:thumb:
 
het is inderdaat niet helemaal veilig, maar je hebt nog altijd(indien ingeschakeld) je wachtwoord(kan even niet op naam komen), maar je kan volgensmij ook je mac adres toevoegen van je ds.
en over je router, heb je die gehad bij een internet abonoment, of staat er een merk op, anders weet ik niet zomaar watvoor je hebt
 
Laatst bewerkt:
Hoe voeg ik een Mac adres toe?
En hoe weet ik het Mac adres van mijn Ds?
:thumb:
 
zo bedoel ik het niet, maar moet meer weten over je router, lees mijn vorige bericht maar eens.:thumb:
 
ik ga even voor je kijken, maar staat er nog meer op je router,
bijv. het logo van bijv. de kpn
dan kan ik verder voor je;)
 
De SSID is niet typenaam van je router, maar de naam van het netwerk zoals dat uitgezonden wordt door je router.

Wat betreft het mac-adres van je DS, dit heb ik van een andere site geplukt (link):
De DS heeft inderdaad ook een MAC adres, die staat bij Nintendo WFC -> Options -> System Settings

Zoek dus het mac-adres van je DS op en vul dat vervolgens in de software van je router in. Hier kun je bijkomen door met je browser naar 192.168.1.254 of 10.0.0.138 te gaan (weet niet meer zeker welke van de twee het is bij speedtouch). Zoek dan in de software naar MAC-filtering of iets dergelijks en voeg daar het mac-adres van je DS toe.

Uitzetten van mac-adres filtering is niet aan te raden omdat het dan al meteen een heel stuk makkelijker wordt voor anderen om in jouw router te komen.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Geweldig. Het moet nu lukken.
Alleen het enige probleem. Mijn gebruikersnaam en wachtwoord kwijt!
Is er iets tegen te doen? :shocked:
 
die heb je als het goed is gekregen toen je hem kocht bij je papieren
en als je hem hebt verandert, dan is het goed nadenken geblazen.
(anders misschien kraken, maar raad het je niet aan, ben je strafbaar)
 
even tussen papieren snuffelen, als je hem bij een abonoment hebt gehad, bijvoorbeeld bij je instalatiepapieren kijken. staat hij meestal, en anders moet je hem resetten.
maar ben je alles kwijt, en moet je opniew beginnen.
dan staat er geen wachtwoord meer ingeschakeld, dus ook geen web-key
en de mac adressen is niet ingeschakeld.
en als het lang duurt heb je ook geen draadloos internet.
 
De standaard login is in elk geval
Username: "administrator" (zonder aanhalingstekens uiteraard)
Password: "" (leeg laten dus)

Als je deze gegevens hebt gewijzigd, of je provider heeft er standaard iets anders ingezet, en je kunt ze niet meer vinden, dan zit er inderdaad nog maar één ding op. Je zult je router moeten resetten en daarna alles weer opnieuw in moeten stellen. Eerst nog maar even goed zoeken dus :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan